torsdag 17 januari 2013

Torsdag igen


Så. galet.sant. På sistone har valen jag gjort format mig mer än vanligt...

Idag har  varit en bra dag. En bra, intressant, intensiv dag på jobbet. Hemma tidigt.

Vi har precis ätit pyttipanna med stekt ägg, rödbetor och kebabsås (goooottt till, prova!). Lilla Natalie har gjort klart sin svåra, långa matteläxa. Hon har utvecklats något helt enormt från i höstas då hon startade ettan! Allt är ju lite svårare för henne än det varit för de andra...




Jag och Oliver har gjort detta idag.

Jag har ju letat efter den optimala lösningen för Kalle Ankor huuuuur länge som helst! Vi har haft dem i olika sorters tidskriftssamlare, i en gammal sockerlåda, i en stor kista, i en bokhylla och nu senast i en liten byrå med lådor. Allt har funkat lika dåligt: högar med tidningar gör att det inte går att bläddra bland, de kastas tillbaka huller om buller och går sönder (jag slänger alla icke-hela tidningar direkt!), lådorna blir så tunga så de inte går att öppna...

Tills Cissi visade hur de förvarar tidningar: I dessa enkla, billiga backar från Ikea! Helt genialt ju!

Det går att bläddra bland alla tidningar, de hålls i ordning, samlar inte damm och går inte sönder. Kan knappast bli bättre!

Varje back rymmer mellan 110-120 tidningar, drygt två års Kalle.

Inte supersnyggt förstås men de står i ett hörn i Alex rum och är lätt-tillgängliga för alla. Helt klart ett vinnande koncept, och Oliver (som läser tio tidningar om dagen), har sträck-läst hela kvällen för han hittat så många bortglömda serier :)



Hämtade ett paket på hemvägen, snygga och lite coola boots från Munderingskompaniet. Jag har letat skor i månader men inte hittat något jag gillat förrän jag såg dessa.

Ä-L-S-K-A-R dem redan!



Till sist: Glöm inte att tänka högkvalitativa tankar :)

Speciellt gott ska man tänka om sig själv. Det kräver lite träning i början men jag lovar, det är det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar