söndag 6 januari 2013

Längtan efter skridskoisar!



Man kan ju nästan bli sjuk när man tittar på dessa bilder, tagna för exakt ett år sedan! Valloxen nära oss var som en enorm spegel, helt slät is över hela sjön och man kunde åka precis överallt!

Att få åka på en sådan här is är lycka! Det får man inte uppleva varje år, inte ens varannan. Uppriktigt tror jag inte jag någonsin upplevt så här perfekt is, varken före eller efter januari för ett år sedan...



Som tur är var vi kloka nog att nästan bo på den här isen, vi åkte dag...



...som natt, både med och utan barnen. Brunnby bad är knappt fem minuter från oss med bil, så vi åkte flera gånger iväg bara för att åka en halvtimme. Tre kvart senare var man åter hemma...



Det här är den vintersport vi gillar allra mest. Förr i världen åkte vi jättemycket slalom, men det är så bökigt att få till, så det har blivit mindre och mindre under de senaste åren.


I år har det ju inte gått att åka alls. Hittills. Jag hoppas verkligen att det blir lite isar, och då menar jag inte en plogad slinga i Sunnersta med fler folk per kvadratmeter än i Calcutta.

SMS:ade med en kompis mamma nyss, och de hade varit och åkt idag här i Knivsta, men jag vet inte om det bara var en plogad fläck för barnen eller en "vuxenslinga". Ska kolla upp det i morgon.



Annars har vi haft en väldigt trevlig och social dag idag. Vi har varit på middag hos Ingela och Thord, jättetrevligt, och det mysigaste var i slutet när lilla Emma skulle lägga sig och jag fick både byta till pyjamas och läsa godnattsaga!

På väg hem plockade vi dels med oss Alex som sovit över hos Jeppe, dels hämtade Natalie som lekt hos Esther. Där fastnade vi i en hel timme, för Therese håller på och ska möblera om i vardagsrummet. 

Hon ringde redan i går och frågade om det var hos inredningsakuten, haha! Hon har ingen att bolla idéer med, och jag älskar ju som bekant både inredning och att ge råd och tips :) Vi bläddrade i kataloger och kånkade soffor fram och tillbaka och mätte bord, och jag tror vi hann komma fram till den optimala lösningen för deras avlånga vardagsrum med jättefönster och stora öppningar. Det är inte helt lätt! Men så roligt.

I morgon skulle jag vilja göra något kul med barnen, för det är min sista semesterdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar