tisdag 29 januari 2013

Januari 2012

2012 eller 2013? Bilden är faktiskt ett år gammal men den skulle lika gärna kunna vara från idag...

I morgon är näst sista dagen av januari. Det firar jag i kväll med att titta igenom januari 2012- fotomappen.



Här är vi på en helgutflykt till Fjärilshuset i Hagaparken i Stockholm. Inte första gången och säkert inte sista heller. Ett jättemysigt ställe, med fjärilar stora som tefat (Inga bilder inifrån fjärilarna pga den höga luftfuktigheten. Kameralinsen immar igen på nolltid!), klappfiskar som man får mata och annat spännande.



Vår lilla Laila sov över hos oss en natt. Henne saknar jag! Måste få till en träff...



Massa lekbilder fanns det i den mappen! Men även...



... lite pyssel, såsom detta. Äntligen kom jag på hur man bäst förvarar en miljard hårspännen :)

Det är ett band bara helt enkelt, fastsatt på väggen. Mycket bättre än en burk där man får gräva ihjäl sig efter två lika...



I början av månaden var jag och Daniel till Rånäs slott på afternoon tea, och i slutet av månaden...



... någon annanstans, fast jag har faktiskt inte en blekaste aning om vad detta är för ställe.



Något som var länge sedan, men som vi nu planerat att göra någon kväll: Grillning vid eldstaden på gården. Så mysigt!



Med inredningen har det inte hänt mycket alls. Jag har ingen inspiration för tillfället. Eller så är jag kanske nöjd med det vi har :)

Det var alltså förra årets januari det!


Idag har jag jobbat, så klart, fast inte så länge pga att Oliver hade tandläkartid på eftermiddagen. Han var på undersökning i går, och en mjölktand hade en spricka i sig. Det hade till och med lossnat en bit, och eftersom det var en 12-årstand, kommer han få ha den ett antal år till. Så vi var och fyllde igen sprickan idag.

På jobbet hade vi något fel med ventilationen och värmen. Det var 15,5 grader på vårt labb på morgonen, och längre ner i huset var det visst 13 grader "varmt". I kontoren satt alla med stängda dörrar och värmefläktar på högsta effekt, vilket så klart resulterade i att elen också gick, hahaha!

Jag ringde efter elektriker som kom och bytte säkring, och vad hände en minut efter att han åkt? Jo, elen gick :)

Sicken misär det var alltså, sitta i mörkret och huttra. Suck och fy :)


Helt konstigt egentligen att man ändå tycker att det var en kanondag :) Alltid uppfriskande med något annorlunda, som dessutom för alla samman och närmare varandra...  Det började så smått värmas upp på eftermiddagen så förhoppningsvis har vi inomhustemperatur inomhus i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar