torsdag 10 januari 2013

Heltslut.nu


Såååå rolig bild :)


Åhhh det var mycket jobbigare att jobba alla dagar än jag mindes :)

Jag behöver semester!!! I värsta fall funkar det även med helg...

Jag tror för sig inte det är jobbet som är orsaken utan de tidiga morgnarna. Det är ju inte klokt att man behöver stiga upp 3-4 timmar tidigare än förra veckan!

Nåväl, man kommer in i rytmen igen. Hemligheten är ju så klart att lägga sig tidigare :)


Dock inte mitt största problem här i livet :) Skrattade med en på jobbet idag som är rätt lik mig på massa sätt, att vi liksom redan i förväg vet att detta är inget bra att säga, men ändå gör man det... Som en tvångstanke, eller man är nyfiken på reaktionen, haha! Jag har alltid varit rätt autistisk av mig...

Det blir visdomsord som enda bilder idag igen. Jag fotade faktiskt ett par bilder när Natalie gjorde läxa men de blev usla, så usla så de inte ens kan bloggas. Detta mörker alltså!



Precis vad jag gör just nu, njuter mitt kaffe. Dock inte så mycket pga att livet är kort, utan mest bara för att det är så gott med hemmakaffe.


Daniel åkte iväg för att hålla en kvällskurs. Jag tror inte det var jobb utan någon slags kompisgrej. För övrigt har han lovat att det ska bli mycket mindre jobb på kvällarna nu, framöver. Han är ju anställd sedan första november, efter 1,5 år som egen. Mest för att någon med kontrollbehov här hemma inte riktigt klarar det ojämna inkomstflödet det innebär att vara sin egen *visslar lite försynt*.

Hellre trygghet och mindre (eller mycket mindre beroende på hur man ser det...) över varje månad, än storkovan ena månaden och osäkerheten nästa månad.

2 kommentarer:

  1. Du skriver så underbart. Bloggar så fantastiskt underhållande. Älskar att "titta in" en stund varje dag (nästan i alla fall...).

    Och det är faktiskt ganska skönt att läsa att även du är trött ibland.

    Jag blir inspirerad av dig!

    Kram Elenor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elenor, tack för din gulliga kommentar! Blev jätteglad!

      Ha en bra helg, kram!

      Radera