fredag 18 januari 2013

Crazy day...



... var det på jobbet idag! Inte en analys gick rätt och smidigt, varken för mig eller för någon annan på sektionen. Allt krånglade! Och strax efter halv fyra då jag skulle åkt hem, hände en grej som aldrig hänt förr (typ). Inte på vår sektion men i alla fall. Fel kemikalie hamnade i fel flaska på fel plats och ingen visste vad som fanns i flaskan.

Det resulterade i att jag och Tobbe blev beordrade övertid från högt uppsatt person. Ta fram referens, chansa vad substansen kunde vara för ngt, fundera ut hur den bäst kunde identifieras, ringa efter instrument (som visade sig vara skrotade ett par dagar tidigare) och fundera ut plan b. Det var riktigt stressigt ett tag och det gillade vi nog båda två :)

Allt gick bra och vi kunde identifiera substansen. Jag slutade innan fem i alla fall och kunde som bonus hämta Benne från tandläkaren. Annars hade han fått åka buss...



Daniel höll på att laga pizza när jag kom. Jag var vrålhungrig och tyckte det såg sååå gott ut, greppade kameran (som alltid ligger framme) och skulle fota.

"Nej nej nej du kan inte fota nu eller bara om du inte ska blogga för annars kommer alla att tro att jag är lika störd som du. Lägger pizzaingredienserna i färgordning, typ."

Hahahaha! Sanningen är att vi är rätt störda båda två. Om det nu är stört att gilla ordning och reda och vackert och rätt och lugnt och fint...

OK. Jag erkänner. Jag är störd på riktigt. Daniel bara lotsas. En wanna-be-störd :)



Dessa två har nyss slutat på fritids. Alltså inte för dagen utan helt. De ville inte gå kvar, det var "så sjukt mycket regler" och "man fick inte leka med sina vänner" och "man skulle vara i gympasalen när man ville vara ute" och "man var tvungen att delas i grupper" och "städa efter sig" (verkligen hemskt).

"De har missat en sak tror jag", sa Oliver, "det är FRItids!" :)

Så ja, de fick sluta. De gick där ändå bara fyra timmar i veckan, och har never ever gått en enda dag på loven. För det betalade vi högsta heltidsavgiften... I nästan 19 år, om man räknar alla barnen.

Det finns en timme i veckan som är ett problem, dock. En timme i veckan då Natalie ska komma hem själv och vara hemma tills Oliver kommer.

Vi känner att det är lite läskigt. Tänk om något händer? Tänk om hon aldrig kommer fram? Tänk om huset börjar brinna? Tänk om tänk om tänk om...

Därför ska vi i möjligaste mån se till att någon är hemma när hon kommer. Förra veckan var Benne ledig, idag jobbade Daniel hemifrån från lunchen och framåt.



Här jobbar han i vanliga fall. Grymt snygg bild han knäppte idag, med mobilkameran!

Den här viiiidriga sibirienkylan (som gör mig galen och l-e-s-s) har två fördelar: Vackra bilder och gosiga varma golv här hemma!



Alsså denna pizza säger jag bara! Den var i princip bara ost! Fetaost, pizzaost, mozzarella, soltorkade tomater och typ fem vitlöksklyftor :) På min halva alltså. Det blev tre pizzor så alla behövde inte välja detta. Hade inte varit populärt.



Jag fick välja...



... och det blev detta, naturgodis. Snart är allt skjuts och hämt från innebandy och tandläkare och kompisar avklarat och ungarna i säng. Då ska här mysas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar