lördag 19 januari 2013

Årets kallaste dag




Så här såg det ut på termometern när vi satt och åt frukost. På natten hade det varit 25 minusgrader!

F-Y fy

Vi bestämde oss för att inte sticka näsan utanför dörren på hela dagen. Bara innemysa. Njuta av våra ångande varma golv.



Efter den här glada :) frukosten har vi vilat och sånt. Haha!



Vi som skulle börja äta nyttigare. Fy så vi fuskar! Fast bara på helgerna, nästan i alla fall. Vi har rätt mycket choklad kvar från julen och det måste ju ätas upp :)



Fint är det ju ute, absolut! Men hellre lite mindre fint och 15 grader varmare så det hade gått att åka skridskor...



Nu är de andra iväg och handlar lördagsgodis så jag sitter här och pysslar med mina bilder. Jag är inte mycket för "konstnärliga" filter som alla jämt ska förstöra sina bilder med numera, däremot älskar jag fina ramar!

Snart är bastun varm. Ska bli skönt med lite tidigare bastu idag. Barnen älskar att basta, men jag brukar vara så trött på kvällarna så jag orkar knappt det. Man blir såååå seeeeg i värmen och det är så ljuvligt att sitta där, men sedan ska man ju ta sig därifrån också!



Ännu en vacker vy från vardagsrumsfönster.

Vi låg allihopa i vår säng tidigare idag, och började prata om att bo någonstans där det är varmare. Skulle vara så underbart! Inte i Thailand eller så (jag och vissa av barnen är lika känsliga för värme som för kyla), men någonstans med lite mer lagom temperatur. Kanske ett år, kanske två. Slippa dessa vidrigt kalla dagar helt och hållet.

Kanske i Danmark? England? USA skulle ju vara drömmen eftersom vi har en massa släkt där, men där är det nästan omöjligt med jobb, som utlänning. Kanada är lätt(are) men där är det väl ännu kallare än här.

Vi kom fram till att England skulle vara bäst. Tål att tänkas på! Alla barnen gillade tanken i alla fall!




Natalie och Daniel håller på att installera Skype på hennes dator. Fett mysigt det blir att ringa henne från jobbet, och se hennes glada lilla nuna :)


Nu blir det bastu! Med Dr Pepper, obligatoriskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar