onsdag 9 januari 2013

Goda vardag




Den vanliga, välbekanta, goda vardagen är åter här! Med jobb, skola och lasagne till middag. 

Mail om utvecklingssamtal och tandläkartider i kalendern. Vardagspussel "vilken tid kan du tidigast vara hemma i morgon, vem hämtar från träningen vi får fråga Jonte, kan någon skriva Bennes tandkräm på handlarlistan, häng upp gympahandduken". Osv osv osv. Som om man aldrig skulle varit ledig. Lite mer avslappnat och mindre stressat bara, än så länge. Annars samma eviga.

Det kallas livet och jag älskar det!




Hämtade ett paket på hemvägen. Jag hade ingen aning om vad det kunde vara i, men det visade sig innehålla detta. Julklapp från jobbet, man gick in på en sida där det fanns ett antal grejer att välja mellan.

Jag är nöjd med mitt val. Denna ljusstake är ju en designklassiker och står sig säkert tiotals år till. Dessutom fanns det inget annat jag ville ha :)

Fyra handstöpta ljus följde med. Det känns bara inte meningsfullt att försöka att fota något i detta mörker, bilderna blir inte precis snygga, så fler/bättre bilder kommer kanske en annan dag.





Chill-unge som varit i skolan idag. Det var inget svårt att stiga upp idag men blir nog svårare i morgon antar jag.




Nu är det kaffe och datortid. Grymt nöjd med effekten på denna bild förresten! Synd att jag redan glömt bort hur jag gjorde :)

2 kommentarer:

  1. Ja vardagsliv.. Lika bra att älska det för det är så mycket av den varan innan det är dags för mer ledighet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. En fråga om val, som allt annat. Man kan välja att gilla det.

      Tack för kommentaren förresten!

      Radera