söndag 27 januari 2013

Innelördag



Såååå vacker soluppgång i går morse! Helt oredigerade bilder så klart, bör tilläggas.

 När det sedan efter veckors kyla blir lagomt uteväder, -3 grader, ja då är man sjuk!
Alltid skönt att gnälla och klaga, haha, troligen hade jag inte varit ut i vilket fall :)


 Inget bloggat igår. Det berodde på att jag sov hela kvällen, från 20-8 idag :) Som en ett-åring ungefär :) Men det blir bättre, känner mig inte lika förkyld längre. Trots att jag vaknade med en sprängande huvudvärk idag då, som omväxling.

Alltså jag tänkte på en grej, hur snabbt kan en förkylning smitta? Jag var till tandläkaren halv åtta på onsdag morgon. Har alltid tyckt att det är såååå äckligt, alltså det räcker inte med att byta handskar mellan patienterna när man sedan med de handskarna justerar lampan och åter i munnen, drar ut en låda och åter i munnen, tar "dammsugar"skaftet och åter i munnen, hissar britsen uppåt och åter i munnen...

 Jag lovar att inte alla handtag osv. steriliseras mellan varje besök! Och så på eftermiddagen började jag känna mig risig. Jag hade ju liksom svalt det som fanns i dessa handtag, hälsningar från munnen på folket i samma stol före mig...
 


 Jonte äter frukost. Ja han gillar den hemmagjorda jordgubbssylten :)

Det är så skönt att han, efter ett par hysteriska veckor på jobbet, åter fått ett liv. Han var på stan i går halva dagen för att shoppa kläder, och så hela kvällen med kompisarna. Inget han orkat med sedan före jullovet!




I går var det en minicup i innebandy här i Knivsta, och vi hade två timmars pass att stå i kiosken. Dessutom spelade Alex match där, så Oliver följde med Daniel för att sälja fika, titta på matchen och leka med de andra coola kidsen i hallen. Han var sååå söt i sin blåvita SK Vide-hejjar-peruk!!! Tyvärr ingen bild på det...

Natalie lekte med Elvi under tiden. Det hade precis lika kul som alltid. Jag tror nog Elvi är den som är allra närmast Natalie, av alla hennes vänner. De har lekt tillsammans sedan de var två år, de föddes samma månad och hade båda en extremt tuff start och en delvis tuff fortsättning. Ingen av dem kommer någonsin bli "friskförklarad" heller...

Inget som de själva går och grubblar på :) Sötare, piggare och gladare kan man inte bli. Det var konstant fnitter och tjejlek från start till hämtning!


Annars var det en vanlig lördag, med alldeles för mycket jobb! Jag önskar vi skulle orka göra mer under veckorna men det är svårt. Vi skulle ju börja städa på torsdagar, haha, hände det en gång eller ingen gång? I vilket fall inte mer än så. Det är så mycket annat som ska hinnas på vardagar.

Nåväl, det blev plockat, städat, storhandlat, tvättat, bastat och rensat igår i vanlig ordning. Jag gjorde det jag orkade och hann, Daniel tog resten. Idag ska vi bara vila hade jag tänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar