måndag 7 januari 2013

5D



Sista semesterdagen! Jag har egentligen lite to do:s kvar, men näää... I kväll ska jag bara göra det jag vill. Nu måste jag ladda för i morgon. Det kommer fler kvällar!

Idag har vi varit på äventyr igen, denna gången till Kista Galleria och 5D-bio. Det är en bio med filmer med 5D-effekt. Man har 3D-glasögon på sig, och så är stolarna "lösa" så de snurrar och skakar och sjunker och höjer och "tvärbromsar". Och så finns så klart alla 4D-effekter med, såsom vind, vattenstänk, snöfall osv.

Vi har varit på 5D förr, i Legoland. Båda gångerna vi varit dit, har vi varit till alla tillgängliga visningar.





Barnen fick välja film, och det blev en Dracula-film. Den var från 7 år i vuxens sällskap, och hon i kassan såg lite tveksam ut när jag sa att Natalie faktiskt var 7 år. Hon ser ju mer ut som en 5-åring. "Den är lite läskig", sa hon, och jag fick övertyga henne om att dessa tre inte är minsta lilla mörkrädda av sig. Mini-ungen ville inte ens hålla handen, "Varför det?" frågade hon när jag föreslog :)

Det var riktigt häftigt, och alla vi var väldigt nöjda med valet. Oliver ville absolut se en till, Ruinen, men den får vi ta en annan gång.



Sedan fikade vi, och gick runt lite i centrumet. Vi köpte en varsin tröja, på fyra olika affärer.




Jag är så nöjd över att Natalie äntligen gått med på att toppa håret. Det har varit så slitet och tunnt, men hon har helt enkelt vägrat att klippa minsta lilla av det. "Jag har redan kortaste håret i klassen", har hon haft som förklaring :)

Vi klippte säkert en dm och det märks inte ens! Det ser inte alls kortare ut, bara tjockare.



Haha en rolig grej just nu:

Vi håller fortfarande på med dator-rotationen, nu får Oliver Jontes gamla dator eftersom han köpt en ny värsting. Hans gamla dator var låst med lösenord. När han nyss kom hem, frågade vi vad det var för lösenord för att logga in. Svaret var "felaktigt". Ehhh det var ju speciellt, tyckte vi, men han hade en bra förklaring: Om man glömmer sitt lösenord så är det bara att trycka på enter, så berättar datorn att "Ditt lösenord är felaktigt".

Tyyyypiskt Jonte, hahaha!

1 kommentar: