tisdag 22 januari 2013

Fiskmat...


... har vi varit i eftermiddag!

Jag och Daniel var till Uppsala Spa & Skönhetsvård på en liten avslappnande fisk-spabehandling. 

Det går till på det sättet att man stoppar ner fötterna i ett akvarium fullt med små fiskar. Dessa fiskar äter döda hudceller, och alltså de är verkligen helt galna efter fötter!!! När vi höll på att tvätta fötterna, samlades alla fiskarna på den sidan av glaset och typ nafsade på glaset! De kunde knappt vänta tills det var dags för ett litet kalas på död hud!!!



Man kunde välja mellan fyra olika djupa akvarier. Vi valde de två lägsta. Det visade sig vara ett klokt val, för deras nafsande kändes mest när de inte längre nöjde sig med fötterna utan skulle äta uppe på benen...

Vi var helt själva i rummet. Det finns plats för åtta men man bokar alltid hela rummet. Man kan alltså vara mellan en och åtta personer samtidigt.



Visst ser jag avslappnad ut? Hahaha mer spänd kan man ju knappast bli :)

Alltså det var helt fruktansvärt läskigt i början! Jag har ju lite fotfobi light, och vill gärna inte att någon rör mina fötter, så det var faktiskt modigt av mig att göra det här!

Innan fötterna nådde ytan, hoppade fiskarna upp och försökte bita sig fast i någon liten del. De var som små pirayor, och inte så små heller faktiskt :) Trodde de skulle vara mycket mindre...

Efter ett tag vande man sig vid känslan och slappnade av. Det kändes som kolsyra, eller som små elektriska stötar. Inte vet jag om det nu var så skönt, lite annorlunda bara, och kul att ha gjort. 30 minuter satt man där, med fötterna i spa't. Och visst blev fötterna mjuka, fast det kan även ha att göra med efterföljande light-massage och väldoftande örtkräm man blev smord med :)



Kaffe eller juice ingick. Mysigt! Och det var så rofyllt att sitta där med lite "vågskvalpsmusik" i bakgrunden...

Det var en rolig grej att testa (bocka av från listan :)).



Efter det hade vi bokat bord på "Creperie Lemoni", ett franskt pannkakshus. Huvudrätten hette galette tror jag, och det är en bovetecrépe med valfri fyllning. Jag valde en med rökt lax, kräftstjärtar och lite annat. Jag minns inte vad Daniel valde men något med kött var det säkert :)



Efterrätten var i alla fall en vanlig crépe, med valfri topping. Min var totalt ljuvlig, med turkisk yoghurt, honung och valnötter. Daniels var säkerligen lika god, med varm hjortronsylt och hemmagjord glass.

Mätta, nöjda och avslappnade åkte vi hem för att lägga barnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar