måndag 31 december 2012

Sista



Årets sista dag är här.

Jag har aldrig gillat nyårsafton. Vet inte riktigt varför men jag skulle sååå föredra att det bara blev ett nytt år, man bara vaknade till det en vacker morgon. Jag har aldrig haft svårt för avsked men däremot gillar jag inte förändringar. Kanske har det med det att göra.

Eller så kan det helt enkelt vara så att man är mätt på firande och ståhej, efter hela december och julen och allt. Kan man liksom bara få vara nu ;)



Idag har vi haft en helt vanlig dag hittills. Alex har gjort en sats med Turkisk Peppar-knäck. Han ville göra det till jul men jag glömde bort att köpa Turkiska Peppar, så vi bestämde oss för att göra det till nyår i stället. Han är förresten sååå nöjd med cupen han var till, deras lag kom igen sig i slutet och i sista matchen gjorde han mål.

Efter att vi stigit upp (kring halv elva) och ätit frukost (kring halv ett :)), har jag bytt lakan i alla sängar, och håller på att tvätta ett berg med tvätt. Bäst att passa på att få tomt i tvättkorgarna tills i morgon då Jonte och Benne kommer hem med ett nytt berg med tvätt!

Nu är Daniel en sväng till stan, för att köpa dels färg till vår färgskrivare, dels köpa en helt ny laserskrivare. Jag är sååå trött på att skrivaren alltid trasslar! Nu ska här bli grejer som funkar!



När vi sist, för fyra år sedan, hade sån här knappt-sticka-näsan-utanför-dörren-jul, pratade jag med en kompis i telefonen och sa att vi blivit bortbjudna över nyår men tackat nej för att vi hellre ville vara hemma för oss själva. Hon tyckte vi blivit galna och undrade om vi höll på att bli eremiter, haha!

Det är faktiskt precis likadant nu, när man kommer in i detta så finns det inget återvändo :)


Jag tänkte en stund att göra en årskrönika över 2012 här på bloggen, men vi får väl se. Det är rätt mycket jobb med det. När jag skulle börja, blev jag bara sittandes med alla bilderna. Så mycket att titta igenom! Kanske kommer det senare i kväll i så fall.

Sugen på en promenad men jag kan tyvärr inte vara ute alls utan att hosta ihjäl mig... Skönt att inte jobba just nu i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar