torsdag 6 december 2012

Blogga i kapp = blandad kompott

Julbord på jobbet idag. Vi tog med oss gotterna + glöggen och satt i vårt eget hus och fikade.

 Fatta att jag inte kommer i kapp med bloggandet! Ändå har det ju lugnat ner sig rejält i livet. I går blev julbord på Daniels gamla jobb inställd/flyttad (inte pga snön utan annat), så det blev en extra ledig kväll. Och idag skulle ju Finska festen varit, men ingen orkade fixa det i år. Kanske jag borde gjort, för vi sa förra året att vi kanske skulle ha det i år, men det gick liksom inte att klämma in. Jag orkar inte hur mycket som helst. Och som tur är, verkar ingen annan heller orkat. Vi är liksom väldigt gärna hemma ytterligare en kväll, och firar lite för oss själva bara.

I morgon blir det glögg-kväll hos Janne och Birgitta! Det ser jag fram emot.

 
 

 I förrgår fick vi ju äran att fira Magnus och Monica. Vi hade en riktigt trevlig (hel)kväll med dem...

Vi råkade veta att de saknade en köksmaskin, så det fick bli presenten från oss.


 
 
 
 
 

 Maten var uppskattad (och faktiskt jättegod)! Vi bjöd på stek (färdigmarinerad sådan, som jag köpte i Finland för mamma brukar ha den sorten på sina fester), varmrökt lax, kallrökt lax, kokt potatis, vitlökspotatis, whiskeysås (som inte har hunnit ner i kannan på dessa foton), sallad, coleslaw, brysselkål och lite tillbehör.



Söta, fina Magnus och Monica! Dock en skitdålig bild.



 Efterrätten fotades inte, men det var bärkompott med glass och biskvier.


  
 I söndags var vi ju till Tide på Vantaa, innan vårt flyg hem. Hon har så fint i sin lilla singel-lya! Jag (och Natalie) fotade massor...
 

 
 

 Det finns inget "finskare" än russin och nötter i en skål till jul! Alla har det, ungefär som julmust i Sverige.


 

Köket är sååååå fint! Och fika är ingen bristvara hos en som jobbar på Fazer...



 Hjorten råkade jag nästan sno med mig... ☺



 Jag skulle säkert också pynta frukten om jag var singel ;)



 Natalie saknar Minna redan... Hoppas vi får besök från Finland till våren!



Här pratar vi om takkronan, som synes ☺


 

När man trodde man sett allt, hade man ju så klart toan kvar!



Tide skulle iväg och jobba natt... Alltså det är helt galet, julgodiset har varit klart sedan månader tillbaka, och nu tillverkas påskägg på löpande band!!!



Här hade jag och Natalie en lång väntan innan flyget gick! Vi köpte en varsin tidning, så tiden gick rätt snabbt ändå. Men helst hade man ju bara förflyttat sig i sin egen säng i en tidsmaskin...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar