lördag 15 december 2012

Julklappsverkstad, rökt röding och Luciakonsert

Hur underbart är det inte att vakna till lördag, julpyntat hus och glada barn som sitter och pysslar i vardagsrummet? Oliver i morse, glad över att ha fått öppna 15 luckor på en och samma gång... vi hittade Star Wars-kalendrar på superrea (50kr), så han fick en till likadan.

Om man skulle få till ett inlägg ändå! Efter bastun hände något, jag blev så slö så slö... Sitter här och slösurfar och känner efter om jag verkligen verkligen ska blogga eller inte...



Idag var bland annat säsongens sista kalas (väl?), som var ett dubbelkalas och som dessutom krockade med ett tredje kalas som Oliver var bjuden på samtidigt!



Medan han var på kalas (och Daniel på stan under tiden), hade jag julklappsverkstad. Nu är de allra flesta klappar inpackade! Det var väl så där kul, jag har ju säkert packat 100 paket under hösten!



Till Benne har vi inget alls än, och till Natalie alldeles för lite. Alex är helt klar och J+O ska ha en sak till var.


Bilden vände sig och jag orkar inte korrigera den.
Vi köpte färsk Röding som Daniel rökte i röklådan idag. Så galet gott så man hade ju kunnat ta och äta upp en varsin firre på en gång! Men vi bara smakade lite, resten får bli till jul.



Under tiden fisken röktes, gjorde Daniel en snölykta ☺

Skönt med plusgrader, kanske kan en del snö smälta bort till och med?



Doftljus på toan. Den som brinner är min favvo, polkagrislukt!



I kväll var den traditionella Luciakonserten i S.ta Birgittakyrkan, med Knivstas Lucia samt Knivstakörer. Det var även Luciavaka med kvällsöppet i centrum men det undviker vi gärna, massor av folk och inget att se.

Det var riktigt fint och stämningsfullt i kyrkan! Trevligt med ett luciatåg också, årets första för mig, om man inte räknar med nyanställdas tåg på jobbet ☺ Och som vanligt massa massa bekanta i kyrkan.

Själva konserten var dock inte alls lika fin som förra året! Först av allt var det bara tjejer i år, Lucia och en massa tärnor. Var alla stjärngossar sjuka eller vad hände? Saknade grabbarna med fina röster från förra året. Dessutom sjöng de falskt flera gånger, och pianot spelade så högt så man hörde knappt sången. Nä suck, nästa år vill jag gå på en riktig julkonsert. Kanske den på Friends Arena? Eller Uppsala Domkyrka med musikklasserna, dit var jag med en kompis säkert fem år i rad, och den kan man alltid lita på! Kruxet är att man ska köpa biljetter i september för den blir utsåld på en gång efter biljettsläppet...

2 kommentarer:

  1. Himmel vad produktiv du är...blir så inspirerad av alla fina paket :)

    Missade du förresten Lucia-tåget i matsalen häromdagen? Det var HUR fint som helst, skulle tro att det var ungdomar från ngn musik-klass, hur säkra som helst i sin vackra stämsång...

    Den där rökta firren ser precis hur god ut som helst...dregel dregel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiina, jaaaa jag missade Luciatåget... kom på det efteråt. Vi var i stället och åt något matliknande på ett billigt sunkigt kinahak ☺ Klart värt... not!

      Nästa år ska jag inte missa det!

      Radera