söndag 30 december 2012

Det börjar arta sig...


Snygg men så himla svår dator! Kolla bara hur dessa bilder blev! Suddigt är bara förnamnet...

Åhh jag längtar tills jag kan allt om min nya dator, och tycker att det är hur enkelt som helst att minska och redigera bilder! Och att allt blir som jag vill och inte som datorn vill!

Jag har kämpat med dessa stackars bilder till ett enda inlägg hur länge som helst, och de flesta blev... lite sämre än innan ;)

Fast som sagt, det är enda nackdelen jag kommit på hittills med en ny Mac Book Air, så jag kan leva med det :)



Jag köpte en rolig grej i går, tipselitips alla med småbarn!

"Ritkort med monster", en låda med 50st. dubbelsidiga kort med olika uppgifter. Man ritar med overhead-penna (svart ingick men jag köpte fyra färger till), och kan enkelt torka bort det man gjort med en servett.

Jag ska ha dessa i min väska, för att plocka fram när väntan är lång eller i bilen på väg någonstans eller när barnen ätit klart på restaurangen men inte vi.

Det blev en succé direkt! Knappt så dessa två kunde sluta rita!

Korten är köpta på Akademiska Bokhandeln, och det fanns även andra teman såsom fordon och hus. Jag valde monster för att det skulle vara lite tufft, annars kanske Oliver tyckt att det är något för småbarn.



Det leks så galet mycket, hela tiden! Här pågår en hamsterlek sedan flera timmar!



Leks det inte, spelas det WII. Natalies vanliga WII-position...



Åhhh Oliver håller på att bli stor alldeles för fort! Idag ville han att dessa soldater skulle bort för de är barnsliga. I stället ville han ha...



... alla sina egna Skylanders ståendes på hyllan. DET är coolt :)



Glimtar av Olivers rum. Kanske det syns att här bor en 8-årig pojke? Jag fick inga helhetsbilder för jag hade ett fast objektiv på kameran och orkade inte gå ner för att byta.



Här syns lite av det jag och Oliver gjorde i går: Ställde upp allt Star Wars-lego som var helt. Han har allt Star Wars-lego som finns att köpa i Sverige. Det blir så när man har tre storebröder som också varit Star Wars-tokiga (fast egentligen bara Benne).

Resten ligger i bitar i en back, men vem vet, kanske byggs det ihop någon vacker dag? I så fall finns lite plats kvar på hyllan...



Vi har underbara dagar just nu! Vi njuter av varje sekund tillsammans, och skulle lätt kunna fortsätta så här i ett par år till. Att åka till affären ibland för att handla mer gott, det är tillräckligt med spänning just nu. Resten av tiden sover eller äter eller myser eller gosar vi :)

Vi skulle med lätthet kunna fortsätta så här i ett par år till! Vi saknar verkligen ingenting.

På mittenbilden syns det enda nyttiga under dessa dagar: Färskpressad juice som Daniel gör varje dag. I varje kanna finns det en hel ananas och ett kilo apelsiner! Kanske lider vi brist på något men inte c-vitamin i alla fall...



Nu passar det minsann att öppnas när det redan är för sent... ;) Hyacinterna, tazetterna och enen har redan tackat för sig.



Vi har så mycket utebelysning i år så det ser ut som värsta Liseberg utanför fönstret på kvällarna!

Efter mycket om och men har jag nu gjort ett första inlägg från min nya dator, hurra för mig! Nu kan det bara bli bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar