lördag 29 december 2012

Trassel...


... med bloggandet just nu!


Vi har gjort en liten dator-rotation/uppgradering här hemma, ut med de sämsta och äldsta laptops och in med nytt och piggt! Bland annat har jag fått en ny heeeelt underbar snygging, en silvrig MacBook Air!

Älskar den på alla sätt. I alla fall på alla andra sätt förutom fototjänsterna. Visningsalternativen för bilder är dåliga, men OK, det går att leva med. Det som däremot inte går att leva med, är att jag inte hittat ett enda vettigt redigeringsprogram som är kompatibelt med den nya burken! Inte ens minska bilderna kan jag göra, och det är liksom bara ett absolut måste för att kunna blogga de mängder med bilder jag gör. Jag kan inte hålla på och ladda över bilder till nätet hela kvällen, då blir det inget bloggat alls. Dessutom finns det inte så mycket plats på mitt Blogger-konto.

Så hej och hå, jag gav upp. I alla fall för i kväll. Bilderna ligger övertankade i nya datorn och det enda jag kan blogga är mobilbilder (som fiffigt nog alltid ligger tillgängliga överallt via DropBox).

Ska vi se vad som fanns att tillgå...



Egobilder fanns där, hehe!

Jag var till stan i går i fem (!!!) timmar! Tanken var att fylla på i barnens länsade garderober ☺ men rean på barnklädes-sidan var inte mycket att hurra för. Några plagg blev det förstås, men som sagt, inga bilder kan visas på någonting för tillfället ;)

Det var massor med folk överallt, men det störde inte mig. Jag hade ju all tid i världen, och lyx-strosade in och ut i alla affärer jag ville. Olyckligt nog råkade jag prova en jacka, den ovan. Jag behövde ingen jacka. Jag behövde skor, men hittade inga.

I alla fall, på något konstigt sätt så köpte jag den där jackan. Seriöst, jag vet inte riktigt hur det gick till... inte mitt fel ☺ Den är i vilket fall bland det finaste jag ägt. Och varm! En dunjacka av det Italienska märket Dolomite och definitivt det dyraste plagget jag någonsin ägt.

♥♥♥


Lite ovant att blogga nästan helt utan bilder... Hoppas ni står ut. Det gör inte jag ☺

I alla fall har vi det fortsatt (nästan för) bra (borde vara straffbart)! I dagarna två har vi ju bara haft Oliver och Natalie hemma, lilla familjen. Alex är till Falun och förlorar match efter match ☺ Ändå skickade vi iväg honom med orden "Det viktigaste är inte att delta utan att vinna", hahahaha! Han verkar dock ha hur roligt som helst, och det är det absolut enda vi bryr oss om. Och i morgon kväll får vi hem honom igen!

Idag har vi gjort lite måsten också, inte bara chillat ☺ Städat huset, handlat mat, och varit till returstationen med en miljard kilo omslagskartong.

Resten av tiden har vi myst, ätit lördagsgodis, druckit glögg, och nu på kvällen bastat i ett par timmar allihop!

Jag har även organiserat färdigt i både Olivers och Natalies rum, och slängt mängder mängder av saker de vuxit ifrån. En del ska till loppis med... Nu är det så extremt fin ordning på varje pinal i rummen, och så dammfritt och fräscht! Barnen är jätteglada för ordningen (och allt borttappat de åter funnit ☺), särskilt som de varit helt grymma på att hjälpa till med sortering. Utan dem ingen ordning, för jag vet liksom inte vad som är viktigt att spara... Och det bästa är att det blev till och med plats över i skåp och lådor!



Förresten har vi gjort en sak till idag: Varit in till Knivsta och kollat på provskjutningen av årets alla fyrverkerinyheter från Svea.



Alltså helt otroliga grejer, men det tycker man ju varje gång! Det fanns med även vissa dåliga faktiskt, när det bara är samma samma i två minuter, då kollar man typ hellre mailen på mobilen i stället ☺

Men vill man betala 1500-2000 kronor för en poff, ja då får man rätt så otroliga grejer faktiskt!

Det var i alla fall kul att se, och nu har vi både valt och köpt våra raketer för måndagskvällen! Har känslan av att grannarna kommer hata oss ☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar