måndag 10 december 2012

En vinterdag


Vårt vinterhus, nästan begravd under all snö!

Jag tog mig ut och fotade massor! Och solen tittade fram idag med! Lite Sibirien-känsla på bilderna, men det var faktiskt bara -5 grader.

Nedan följer en del av bilderna från idag...  I ingen ordning alls! Alla är tagna här hos oss, typ en kilometers radie från huset. Vi har gott om fallfärdiga lador i närheten ☺













 

 





 

Sedan kom den här ungen hem med 12-bussen, så jag gick och mötte henne.



Vårt hus och våra favoritgrannars hus! Dit ska vi precis nu, på julfika!



En blomma har vi med oss också, igen!


2 kommentarer:

  1. Heeeelt magiska bilder på ett underbart tjusigt frostigt landskap!! Jag blev återigen inspirerad av dig...min lediga onsdag får nog bli en tur med kameran i näven....om vädret håller sig i skinnet ;)

    SvaraRadera
  2. Tiina, tack för din snälla kommentar. Och så kul att kunna inspirera!
    Att fota är så skoj, fast jag ser ju på mina bilder att jag har massor kvar att lära mig. Komponering och inga raka linjer och helt fel på gyllene snittet. Jag blir så ivrig och vill bara knäppa bilder, haha!
    Sen, du vet, när man har all tid i världen ☺ Kommer nog inte ha en tråkig sekund som pensionär!

    SvaraRadera