söndag 16 december 2012

Adventsmys!



Dags för tredje ljuset idag, helt otroligt!

Vi ska precis äta våfflor och dricka glögg (går det verkligen att kombinera???), men jag måste bara visa en jätterolig grej. Jorden ska ju gå under den 21. December (ja, det är dags för det igen :)), så nu har väderleksrapporterna uppdaterats med det senaste. I alla fall i vissa länder, verkar det som ☺



Lite svettigt blir det ju på fredag förstås ☺ Och mest inget väder alls till helgen då...



Vår andra adventsljusstake står här i köket. Jag bytte duk innan jag tände ljuset och Oliver kom förbi:

"Ehhh mamma, alltså den där duken, det är inte riktigt... din stil, liksom."

"Hehe nä jag vet men vi försöker stå ut med den en stund, jag brukar ha den framme en liten stund varje år för vi har fått den i present."

"Ok men mamma tänk om det kommer gäster!"


Hahahaha, jag tyckte det var så fruktansvärt roligt, alltså såååå ful är väl inte duken så man skulle behöva skämmas ögonen ur sig om det råkade komma gäster ☺ Men det tyckte tydligen Oliver ☺



 Nu är det ju ett tag sedan jag började skriva detta inlägg (hämtade Natalie från sin kompis här emellan och Daniel hämtade Oliver från en annan kompis, och så la vi dem och lite annat), så nu är faktiskt våfflorna redan uppätna. Och det blev våfflor med kaffe, helt vanligt...



... och nu har vi glöggmys i soffan i stället! Älskar adventstid!

Våra fina glöggmuggar är köpta på ett litet krukmakeri på Gotland. De lika fina glöggskedarna har vi fått av min mamma och kommer från Finska Pentik.

... och om ni inte testat de nya ädelostsmakerna på pepparkaka, gör det! Hur gott som helst! Jag köpte denna med päron, men hos Janne och Birgitta hade de en annan, med fikonsmak, och den var ännu godare!



Och världens godaste glögg ses på den här bilden! Jag vet inte hur många liter vi redan druckit av den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar