söndag 9 december 2012

Andra advent och pepparkaksbak



"När andra ljuset brinner, vi juleklappar syr..." (mmm eller hur...)

Det går inte så jättebra med det här adventsfirandet i år, haha! Första advent var ingen av oss hemma och nu idag, andra advent, glömde vi bort att tända ljuset. Suck :)

 Nu brinner ljusen här för fullt dock, när vi äntligen kom på det!


 

 I går var då dagen inne för det stora pepparkaksbaket. Länge sedan sist, så barnen hade helt glömt bort hur man gjorde. Var det så här???


 

 Nä men så här var det ju!
 

 
 

Så koncentrerade och så duktiga!


 
 

Och ja, det gick väl så där att hålla de hostiga ungarna inomhus igår! Äh skitsamma, bara de håller sig varma och torra så...


 

 Mot kvällen dekorerade vi alla pepparkakorna. Det är fas två i pepparkaksbaket, och den mest populära delen så klart!


 

 Lill-Fisa in action!


 

Oliver-Skatt!


 

... och Sockerbagar-Alex!


 

Fult gult ljus på alla bilder, men det beror på att det var kolsvart ute.


 

 Jonte kunde inte låta bli att göra några kakor.

 Det är förresten de här två som är mest lika varandra av alla fem barnen, på alla sätt och vis...


 

 ... och så de här som också är som klonade!


 
 
 

 Kitchigaste kakorna i stan har vi i vårt hus, som vanligt!!!


 

 Jag vet faktiskt inte ens varför vi gör så här, jag känner ingen annan som har lika mycket godis på sina pepparkakor :) Vi har bara alltid gjort så här.



 Några stycken lite mer normala kakor blev det ju faktiskt också.


Spelkväll i kväll. Vi älskar att spela spel!

Idag har det varit k-a-l-l-t, mellan 15 till 20 minusgrader hela dagen, men åh så vackert det varit ute!!! Soligt och vitt och bara så underbart! Som i ett sagoland! Jag skjutsade Oliver till ett kalas på Leos Lekland i morse (hans femte kalas där!), och tänkte då att när jag ska hämta honom, ska jag åka i tid för att hinna fota lite. Men så klart glömde jag kameran OCH mobilen hemma! Och sedan hann jag inte ut mer innan det åter var mörkt...

Få se om jag kanske får till en liten fotopromenad under morgondagen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar