tisdag 11 december 2012

Love. Honesty. Happiness.




... det var de tre första orden jag såg, i den ordningen. Vilka är dina?


När vi nu är inne på tema skojigheter, kommer här två videoklipp som vi haft roligt åt de senaste dagarna:


Såsom alla vet, har ju Disney köpt Star Wars (eller jaaaaa jag vet, de har köpt Lucasfilm och därmed rättigheterna till Star Wars). Det kan ju hända att Prinsessan Leia krockar lite med de klassiska Disneyprinsessorna, hon är ju inte precis den typen som sitter och ser söt ut tills en prins räddar henne ☺
 Men ingen fara, de andra är ivriga på att lära henne allt de kan!




Och så kommer här ett viktigt meddelande, framfört på ett väldigt pedagogiskt sätt, ☺ till er alla som kanske trodde att ni hade mossa i adventsljusstaken!


Man blir ju verkligen så full av tacksamhet inför folk som tar tag i sådana här viktiga samhällsfrågor, hahahahaha!



Jag är själv hemma med barnen, Daniel är på julbord med sitt jobb. Vi tog en lunch på stan för jag skulle lämna bilen till honom. Vi testade en persisk restaurang som jag varit nyfiken på länge, och den var jättebra. God mat, snabb service, nytt och fräscht och bra salladsbord. Jag åt lax och den var god som sagt men såg lite tråkig ut så jag fotade Daniels lammspett i stället :)

Minns inte vad restaurangen hette men den ligger i Svava-gallerian.

Supermysigt att Daniel åter jobbar i Uppsala. Det kommer bli fler luncher! När barnen var små, åt vi ofta lunch tillsammans på stan, som ett andningshål och möjlighet att prata i fred. Nu är inte det något problem längre men lika mysigt är det ju för det!


Att vara själv en tisdagskväll innebär att man både skjutsar och hämtar en innebandygrabb, så det är vad min kväll kommer bestå av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar