onsdag 12 december 2012

Lussebullar

På jäsning!

God kväll denna 12/12-12! Jag glömde bort att uppmärksamma klockan 12:12. Då var vi på Bauhaus, tror jag faktiskt, för att köpa grensax ☺ Dock inte jag men vi hade varit och ätit och åkte i samma bil allihopa...

När vi senare pratade om det på fikat, kom det fram att en i vår sektion är född 5/5-55 klockan 5:55. Helt otroligt coolt tycker jag!

I morgon är det ju Lucia. Jag fick ett ryck i kväll och bakade lussebullar. Det ska ju helst finnas på morgonen när barnen stiger upp. Egentligen var det tack vare min chef Tiina att det blev av, för hon skickade ett sådant trevligt och uppmuntrande mail strax innan jag skulle hem, så jag fick värsta energikicken! Handlade lite på vägen hem, kom hem och tömde och fyllde diskmaskinen för andra gången på 12 timmar utan minsta gnäll (ett under, ja!), lagade mat (tja, kokade ris till färdiggrillad kyckling, Jonte jobbade över så vi bytte matdag) och knådade ihop en saffransdeg!


 

 Fina och goda lussekatter! Sedan skulle jag göra saffrans-snurror med mandelmassefyllning, men plötsligt hade vi ingen mandelmassa! Jag var säker på att det fanns. Ändå stannade jag ju till i affären nästan bara för att köpa Kesella, så jag hade haft chansen att köpa mandelmassa...

 

Men, nu fanns det ingen mandelmassa så jag använde röd figurmarcipan i stället, haha! Det är ju mandelmassa med florsocker (och färg förstås), så bullarna blev ju jättegoda, men inte särskilt jättevackra. Fast jag misstänker att de kommer bli upp-ätna inom några dagar, så utseendet kanske kvittar...


I morgon tänkte jag och Daniel vara lite lediga på förmiddagen. Vi skjutsar barnen till skolan och åker sedan till stan för att köpa åtminstone en del av julklapparna. Vi har inte köpt nästan någonting än, och jag börjar bli lite stressad för det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar