tisdag 30 juli 2013

Glädje och stolthet!




Fina, fina Benjamin klarade uppkörningen i Skövde! Vi är så glada och stolta över honom så vi spricker nästan!

Det har minst sagt varit en känslofylld dag. Oron över hur Jonte ska klara sig på vägarna i USA, alla skumma gränderna och alla för coola ställen såsom Las Vegas, Los Angeles och New York i en hel månad, byttes till glädjetårar när Benne ringde och berättade att han klarat sin uppkörning!!!

Efter att han kommit hem, har han redan hunnit ta en sväng med bilen, till Statoil för att köpa dricka. Hemskt nödvändigt :)

Så nu är vi fyra stycken i familjen med körkort. Fler än de utan körkort, faktiskt. Och det bästa är, att nu är det 4 år kvar till nästa gång man ska övningsköra!



Jag och Natalie slängde ihop två jordgubbs-kolatårtor, den ena med dumle och den andra med snickers. Det ska egentligen vara dajm-kolatårta men någon dajm hade vi inte hemma. Och vi orkade inte ta oss till affären, för idag har det regnat!!! hela!!! dagen!!!

Vi har till och med tänt stearinljus, och njutit för fulla muggar av varje regndroppe.

Benne fick även ett grattiskort som N pysslat ihop, och en peng av oss.



Barnen har mest pysslat idag...



... och jag har njutit av att bara vara! Inga gäster har det varit hos oss heller, och jag vet inte när det sist hände. Eller jo förresten, Bennes kompis Emil är här just nu, men det räknas inte. Han ska varken sova över eller fixas mat till eller underhållas av oss. De sitter i Bennes rum ett par timmar och åker sedan iväg, skulle jag tro.

Nu ska jag och Daniel fixa varma mackor till kvällsmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar