torsdag 18 juli 2013

Somrigt nästan jämt!



Idag har det åter varit en kokhet sommardag. Jag skulle önska en regnig dag eller två, det skulle verkligen behövas. När vi skulle åka till Finland för 8 dagar sedan, regnade det i Stockholm men här hade det bara kommit någon droppe. Det måste vara minst tre veckor sedan det sist regnade, om inte mer. Gräsmattan ser ut som ett öken. 


 

 Fast barnen klagar inte över värmen :) Oliver och hans kompis Johan i poolen i kväll...


 
 

 Pannkaksfest hade vi idag! Jag älskarälskar pannkisar med hjortron, tur vi har massor i frysen!



 Ett tips till alla som har äppelträd: Jag läste i en blogg att om man har häggspinn-nät på sina äppelträd, kan man bli av med det genom att duscha trädet med en hård vattenstråle. Så det gjorde jag i kväll, och allt försvann!!! Helt otroligt enkelt var det. Och här har jag gått och irriterat mig men inte orkat ta tag i saken, för jag trodde att det är jättebesvärligt att bli av med dem. Jättesvårt verkligen, fem minuter och allt var borta.

 Halleluja moment,  kan man nästan säga!



Sedan blev det fruktsallad- igen! Vi köper hela tiden lika mycket frukt som under terminerna då alla tar med sig flera stycken frukter varje dag till skolan. Och så undrar vi efter någon dag varför frukten plötsligt inte går åt, haha! Och så gör vi fruktsallad än en gång. Och köper en massa ny frukt dagen därpå :) Riktigt intelligent måste jag säga.


Annars har jag och Daniel gått igenom varenda skåp och förråd här hemma i kväll, plockat ihop ett rejält berg med prylar vi inte vill ha, samt prismärkt och packat allt. På lördag är tanken att stiga upp tidigt och åka till Täby Galopp och förhoppningsvis sälja massor! Det är så!underbart! att tömma i skåp och lådor, och om någon vill betala för någon sak är det bra. Allt kommer kosta 5 eller 10 kronor, och i slutet av dagen kommer allt vara gratis :) Syftet är att bli av med grejer, inte bli rik.

Det finns inget så befriande än att bli av med saker. Vi har så sjukligt mycket med prylar även om vi hatar att ha fulla skåp och även om vi regelbundet tömmer och kör till Knivstas Varuförmedling. Tyvärr har de stängt i flera månader på sommaren så det går inte köra dit. Så det får bli Täby. Vi ser verkligen fram emot det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar