måndag 1 juli 2013

Hemma!


 Hur fint man än har på semester, älskar hemmaråttan jag alltid lika mycket att komma hem! Vi åkte ju faktiskt bara från ett sommarparadis till ett annat :)

Dagen idag började med en sovmorgon så klart. Vi la väl oss kring två igår så det behövdes. Fast sovmorgon är mer regel än undantag nu på sommaren. Ingen är vaken innan halv tio i det här huset!

Men vid 11 nånting så käkade vi en långfrukost med våfflor. Det fanns typ inget hemma och då brukar barnen vara snabba på att föreslå våfflor :)
 

 
 
 

 Sedan har det fixats och donats utan paus! Bland annat behövde trädgården en rejäl portion omsorg. Vattna alla blommor och kryddor i krukor, klippa gräs, rycka ogräs, rensa kanter... Jag blev inte färdig heller, får fortsätta lite till i morgon.

Det är så fint ute just nu, massor med växter som blommar. Bland annat favoriten doftpion.


Annars finns det ju alltid samma måsten när man kommit hem: väskorna ska packas upp, tvätten ska tvättas (är typ halvvägs efter en hel dag), sängarna ska renbäddas, det ska storhandlas mat och kylen ska torkas av (när den nu ändå är snudd på tom), poolen ska rengöras (tja det brukar vi inte göra efter vintersemester förstås), kaninburen ska flyttas och rengöras... 

Dessutom har vi haft en rörmokare här för att fixa vattenkastaren ute, den som frös sönder i mars. Äntligen vatten ute! Vi har även köpt ett köksbord på loppis och jag har slipat, tvättat och grundmålat det i kväll.

Nu på kvällen har vi bastat, hela högen, med efterföljande poolbad i den rengjorda poolen. Amazing! Nu sover barnen, och Daniel serverade mig precis en cappuccino. Sämre kan man ha det, helt klart!
 


 I går i Visby blev jag så glad då jag hittade dessa perfekta sandaler. Jag har ju alltid lika svårt att hitta skor. Jag har helt enkelt för stora och breda fötter, och så tycker jag dessutom att nästan alla skor är så grymt fula, haha!

Men dessa funkar fint! Jag har en hel del skor från detta märke, Rieker, och det GÅR INTE hitta skönare skor!!! Man kan inte tro hur sköna de är innan man provat! Jag har ett par heels från Rieker och till och med de är SKÖNA!

Så det får bli dagens tips. Säkerligen är det ett pensionärsmärke :) men det skiter jag i.


 

Något annat fint! Natalies lekstuga har fått en vädertupp.

 50 meter från vår stuga hade vi en drakbutik (ja det finns sådana), där Drak-Johan och fru sålde drakar och vindfångare. Ingenting annat! Natalie valde en tupp till sin lekstuga, och det kunde inte bli bättre. Eftersom vi bor invid ett jättefält och inte har några träd i sikte, vet vi aldrig om det blåser/hur mycket det blåser/från vilket håll det blåser innan vi går ut. Nu är det bara att ta en titt på tuppen så vet vi :) Snygg är den också.

Hoppas den nu håller bara, åtminstone den här sommaren, och inte bleks i solen på en gång.



Vi handlade massor av frukt och grönsaker idag. Här ska köras en riktig detox-vecka efter allt snask och smask. Under Gotlandsveckan åt vi pizza tre gånger, grillade fyra gånger, åt hamburgare två gånger och åt både chips, läsk, glass och godis varendaste dag! FY!

Nu är det frukt, sallader, fullkornsbröd, smoothies, fisk och soppa som gäller för hela familjen!



Jag har inte kollat igenom Gotlandsbilderna än, men det kommer nog någon dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar