tisdag 16 juli 2013

Jobbaredag

En rolig bärplockare som vi köpte i Finland. Barnen gillar att plocka blåbär, rensa, mosa med socker och festa/grisa med geggan. Helst i lekstugan vilket passar mig :)

Idag har jag jobbat, hela dess långa dan. Eller... varit på jobbet i alla fall. Lite fick jag gjort, mellan alla uppdateringar om folks semesterresor och bröllop och nya tjänster :) Fikarasterna blir lätt lite längre på sommaren de med. Vi har en solig terrass vid vårt hus som är uppskattad dagar som denna.

 Här hemma hade de också haft det bra, och det är ju det viktigaste. Att barnen har det bra.


 

Dagens enkla middag bestod av goda köttpiroger köpta i Finland, med rågkostsallad. De flesta här hemma åt två stycken så det var populärt.

Synd bara att det inte funkar så bra som matlåda. Matsalen på jobbet håller stängt denna vecka (och nästa), så man får väl hanka sig fram med hämtmat/åka ut/matlåda. Idag blev det sushi från caféet som dock har öppet.
 


En ny parfym köpte jag på båten. Kunde inte motstå denna ljuvliga doft, La vie est belle från Lancome.

 

Och Natalies Muminmuggsamling utökades med två nya muggar!

Idag ska jag lägga mig tidigt. Hade jag tänkt. Få se hur det slutar, man blir tyvärr bara piggare ju senare det blir. Inte lätt att vända på dygnet så där bara, när man varit vaken till två och sovit till tio i ett par veckors tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar