torsdag 25 juli 2013

Helt plötsligt- semester!!!



Helt plötsligt har jag semester igen!!!


Skulle jobbat i morgon, innan tre veckors semester till, men nyss började vi här hemma prata om att jag ju lika gärna kan följa med till Åland i morgon. Barnen och Daniel ska dit över dagen nämligen. Oh yes, jag skiter i att jobba i morgon :)

Alltså, jag måste i vilket fall till jobbet en sväng på lördag. Vi håller på och kör en körning på "mitt" instrument som blir klar på natten mellan fredag och lördag. Och eftersom instrumentet inte kan stå tre veckor med buffert i ledningarna (det växer fiiiint i pumparna i så fall, haha, jag har provat...), måste jag dit och köra en "shut down" på lördag. Så helt helt semester har jag inte än. Men desto rättare är det att jag är ledig i morgon :)

Jag hann inte avsluta en grej jag skulle hinna med denna vecka, ett jätte-enormt-excelark över all fakta, eventualiteter och undantag som kan behövas vetas för att kontrollera råvarorna jag haft hand om. Men jag får göra klart arket i slutet på augusti.

För- i september ska jag -lite smått- börja på ny tjänst!!!! Inom samma företag men med något helt helt annat. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra om jag ska vara ärlig :) Men det blir säkert roligt! Tjänsten är ett vikariat på två år, men det hinner hända mycket på två år, så just nu är det detta som gäller till 100%.

Det finns en hel rad anledningar till att jag vill göra annat. Så jag är galet glad att jag fick denna chans. Det hela var dessutom mer eller mindre en slump från början till slut, ansökningstiden hade till exempel gått ut när jag fick höra om tjänsten via en kompis. Jag sa här hemma att jag nog borde ställa upp på USA:s presidentval nästa gång, för jag har nämligen aldrig sökt ett jobb utan att fått det :) Fast jag misstänker att det har lite att göra med antalet tjänster jag sökt... Inte så många.

Vi har haft väldigt väldigt mycket roligt under dessa två veckor, så det har faktiskt inte känts tungt en enda gång, trots att i princip alla man känner varit lediga. Vi har haft flera långa trevliga fikaraster om dagen på vår soliga altan, det har varit glass och fika och jordgubbar, uteluncher varje dag på olika närliggande restauranger, och ett skönt glatt gäng att umgås med.

Åhhhh vissa på jobbet kommer jag sakna galet mycket i höst!!! Ni vet själva vilka ni är. Fast vi har redan planerat in träffar och luncher till hösten så jag känner att det kommer ordna sig :)




Avslutar med ett gulligt SMS från Natalie i morse- skickad 07:50 :)

När vi sa att klockan ju inte ens var 8 när hon skickade SMS:et, förklarade hon sig med att "joooo men då hade jag redan suttit vaken en stund". Otroligt korkat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar