tisdag 9 juli 2013

Somrigare än somrigast


Is-the med hela världen i :)

Ännu en kokhet dag!

Vi dricker is-the, har hämtat ner fläktarna från vinden och plockar blåbär i skogskanten bakom huset. Barnen ska precis bada för fjärde eller femte gången idag. Kokhett var ordet!

Mätta efter Daniels thaikycklingsmiddag, chillar vi en stund vid datorerna.

I kväll är det åter packningsdags. I morgon åker vi en sväng till Finland. Kommer att vara hemma igen på måndag morgon. Jonte och Benne, samt deras kompis Johannes, ska sova i huset under tiden.



Vi håller även på att fixa med lite smågrejer i trädgården. Daniel har skruvat i alla lösa stolpar och pinnar i staketet, jag har jämnat ut en slänt med jord och sått gräs i den, Benne har klippt gräset, och...



... jag har borstat lite mer sättsand mellan stenarna här. Nu kan nog den här slänten anses vara helt helt klar!






Just exakt nu i våran pool :)



Mina nya skor ut och springer i morse :) Tyvärr för sent på dagen (som vanligt), det hade hunnit bli för varmt och jag blev helt uttorkad. Har haft huvudvärk sedan dess.

Jag skrattar för att det var en omöjlighet att trycka på fotoknappen. Jag var tvungen att ha telefonen mellan lillfingret och ingenting :) Verkade dock blivit en bild...



Daniel gjorde mansikkarahka i går, jordgubbskvarg. En finsk sommarefterrätt som vi älskar!



Och jag & Natalie städade i lekstugan!



Älskade fina lilla stuga! Här är gavlarna...



... som bildar små hyllor att ha saker på där taket möter väggen. Alltså tänk att jag målat alla dessa vinklar två varv!



Tavlan gjorde jag och Natalie av en Coop-kasse förra sommaren :)



En kaklad diskbänk behövs ju så klart i varje lekstuga :) Haha min syrras kommentar var bäst: "OK, finare kök än mitt" :)

Murbruket mellan plattorna lossnar tyvärr lite här och var pga fukten.



Färdigstädat! Och dags för en kopp kaffe...



Annat som här pysslats med, är lampor. Denna jäääättefina stjärna var Årets Fynd från loppisen. 150 kronor! Kan inte passa bättre.

Lampan var det enda jag köpte, förutom en gjutjärnsplättlagg. Daniel köpte en kamerastativ, Alex och Olli serietidningar, och Natalie sin kära nalle. Helt OK fynd för familjen alltså!

Jag var glad över att få bort...



... denna stora svarta blaffa till lampa från vardagsrummet. Har aldrig riktigt kommit överens med den. För stor, för svart och för... mycket. Energierna krockar i den, eller något :)

Inte blev den så jättebra här heller, men får duga tills vidare i alla fall.



Här ovanför bordet hängde vi samma lampor som förr hängde ovan bordet i köket. Gillar dem fortfarande.

Nä jag tror jag måste ta en Panodil faktiskt. Ska ligga i en solstol ute på altanen också, det förstärker nog effekten tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar