onsdag 17 juli 2013

Ensam hemma...



... hur gör man då liksom? Jag är inte precis van :)

Daniel och ungarna tog en spontantur till en camping ett par mil bort i morse. De ska ligga över en natt i vårt enorma 12-mannatält. Ett äventyr för barnen att göra med pappan i huset, haha, jag sover liksom inte i ett tält. 

Denna bild fick jag nyss. De skulle bada och fiska och mysa i tältet i kväll. I morgon då jag kommer från jobbet är de åter här!

Jonte och Benne for precis iväg med en kompis som sover här veckan ut, Tommy. Haha, det är inte många dagar någon kompis inte sover här. Johannes åkte igår och Tommy kom idag. Efter att Tommy åkt, tar det två dagar tills Petter kommer och sover i en vecka.

Fast det är inget problem. Bara trevligt. Deras vänner är så fina killar.



Här är en bild på vårt mysiga café på jobbet, tur att de håller öppet. Det blev hämtmat därifrån idag igen. Fast vi satt så klart på vår soliga altan och åt.

En vegetarisk pastarätt (minns inte vad den hette, något italienskt...), sallad, dressing, Loka citron och en fruktsallad till efterrätt, kostnad 50 kronor! En bra löneförmån vi har med vår subventionerad lunchmat, något man inte tänker på i vanliga fall (i den riktiga matsalen) då man trycker på en knapp och får ut ett kvitto utan att se priset.

Det är ganska tryckande ute just nu. Jag sitter i en solstol på altanen och luften står absolut stilla. Vädertuppen står i samma position hela tiden. Molnigt men 26 grader i mätaren.

Älskade sommar!!!!

Nu tänkte jag snöra på mig joggingskorna och springa minst 5 kilometer. Sedan hem och duscha, äta lite mackor och fortsätta sitta ute, med en bra bok jag är mitt i. Under de senaste 4 veckorna har både jag och Daniel läst fler böcker än under de två åren före det.


Livet är verkligen helt underbart. Allt är så bra just nu så man får nypa sig i armen för att kunna fatta att det inte är en dröm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar