fredag 19 juli 2013

TGIF



Tänk så trött man kan bli av att jobba fyra dagar! Tror i och för sig att det snarare är de sena kvällarna och de tidiga morgnarna som spökar. Jag har varit på jobbet vid 7 varje dag (förutom idag då ja skjutsade Benne på morgonen), och det är bara för att jag vill hinna koka kaffe till Jonte. Måste stiga upp 05:45 i så fall för han brukar åka vid 6-tiden.

Nästa vecka ska jag sova längre. Jonte jobbade sin sista dag idag, innan 5 (eller om det var 6) veckors semester.

Tanken var en picknick ute idag, efter att jag slutat. Hämta kinamat och sitta på en filt i solsken. Men vad hände? Plötsligt blev det en iskall dag! 19 grader mitt på dagen och blåste halvstorm. Vi gick till ett ställe på lunchen för att äta grillbuffé, och fick typ halvspringa för det var så isande kallt.

Så det blev hämtpizza i stället, här hemma. Och nu godis och dator/Super Mario på WII.

Jag tänkte inte göra mer än så på hela kvällen.



Barnen ä-l-s-k-a-d-e att sova i tält, så nu planeras nya tältäventyr till nästa vecka. Denna gången får 4-mannatältet komma ut och lufta sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar