torsdag 4 juli 2013

Gotland 2013- Del 3- Högklinten


I fredags, när vi hämtat Jonte och Benne från Visby (de åkte dit från flygplatsen för att träffa ett par tjejkompisar som också var på Gotland med sin familj), åkte vi direkt på äventyr. På vägen fick jag äntligen stanna till vid ett stenugnsbageri och köpa ett riktigt gotländskt surdegsbröd! 




Daniel, som var sååå skeptisk, var tvungen att erkänna att han aldrig ätit lika gott bröd förr :)




Ett helt underbart ställe!


 
 

Sedan åkte vi till ett ställe som hette Högklint och var inte helt överraskande en hög klint :) Berget var av poröst kalksten, brrr jag med min höjdrädsla alltså... Jag ryser fortfarande när jag tänker på det...





Utsikten därifrån var HIS-NAN-DE!!!


 

 Klinten fortsatte runt hela udden...


 

 ... och på andra sidan vattnet fanns Visby!




 
 
 
 
 
 

 Tyvärr tyvärr var barnen inte höjdrädda någonstans... Förutom lilla Olli kanske, han blev lite försiktig där faktiskt... Kloka ungen :)
 

 

Någon hade byggt en stenlabyrint... eller balyrint som Natalie säger :)


 

Liten fikapaus blev det också, innan vi åkte vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar