torsdag 1 augusti 2013

Välkommen Augusti...



... jag känner tydligt att det kommer bli en bra månad! Två tredjedelar av den har jag ju semester, bara en sådan sak :)




 Alldeles nyss spelade vi krocket ute. Eller ganska nyss, efter det var vi en sväng till Knivsta, för att hämta ut paket på Kvantum (Alex nya kepa) och Bennes körkort på posten (trodde vi men så klart hade posten stängt 5 timmar!!! mitt på dagen! Alltså kan inte de bara lägga ner, det skulle vara enklast för alla). En varsin glass köpte vi också...



Sedan kom vi hem till Alex som lagade maten idag. iPad med curry stod på menyn ;)

Så här går dagarna. Vi uträttar inte några stora underverk, mest tar vi bara dagarna som de kommer. Vi alla trivs hur bra som helst med detta livet. Helt helt underbart, sommar, semester och tillsammans, mer behövs inte!

Det är det här som är semester på riktigt för mig. Visst, det är jättekul att resa iväg också, men att få vara hemma och dra, dag efter dag utan minsta krav förutom att ha det bra, det är LIVET!!!



Igår frös jag in 16 liter jordgubbar till vinterns smoothies. Hälfen mosade jag med socker och hälften frös jag in i halvor. Har aldrig förr haft så här lite jordgubbar i frysen, men det börjar vara lite sista sucken nu. Helt fina bär men ganska små, det räckte att behöva rensa dessa.



Det var en grå och halvregnig dag igår. Vad gör man då? Åker till IKEA så klart! Det var länge sedan, och barnen ville inte vara på Småland utan gå runt med mig.



Den officiella anledningen till besöket var att vi behövde lakan, den riktiga anledningen var den ovan: Ikea Paper Shop har nu äntligen öppnat i Uppsala!

Jag och Natalie var in heaven! Sortimentet var inte alls lika stort som i Älmhult (och tydligen i Uddevalla), men det räckte för oss.



Detta blev det! Samt lite washitejp som N redan hunnit börjat pyssla med när bilden togs...

Brickan bakom var också ett fynd, jättefin! En stor rejäl plåtbricka, som även fanns i turkos. Jag hade svårt att välja färg, så Natalie fick välja åt mig.



Dagens bästa fynd var denna extremt snygga kruka. Den heter Hasselnöt och den bara måste vara den snyggaste IKEA-kruka ever! Olivträdet fick komma in på prov bara, än så länge får den bo utomhus...



... för kassen med badkläder måste få stå här. Närmast ut.



Annat vi köpte var bland annat de rutiga kuddarna, en såskanna, lite växter, frukostskålar, och så massa lakan. Jag tvättade lakan resten av dagen, men nu ligger allt nytvättat och vikt i skåp och lådor.

Käk på MAX, och sedan hem...



... där ett efterlängtat paket låg och väntade på mig. Jag har haft bara två skal att välja på för min telefon, och det fattar ju vem som helst att det ju inte funkar i längden ;)

Så nu har jag sju skal till:



Kunde-inte-välja is my middle-name :)

Ugglan är favoriten så klart, men den är inte helt praktisk. Tung och utstickande. Men liksom, hur snyggt kan ett mobilskal bli! Det får vara festskalet :)

Här ska bytas skal vaaaaarje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar