söndag 11 augusti 2013

Dejt och duschdörrar


En dag på altanen, mellis med ananas och honungsmelon...

Lite oinspirerat bloggande kommer här. Det kommer och går, verkligen, blogglusten.

Tur man fotar i alla fall så man kan skriva lite text till sina bilder i brist på djupare motivation.


 
 

 I fredags var jag och Daniel till Stockholm, hela eftermiddagen och kvällen. På en mysig dejt kan man väl kalla det. Bara för att det var länge sedan, typ. Alex och hans bästis Jesper som sov över här, var barnvakter.

Alltså jag är så otroligt tråkig när det gäller att förnya sig och prova nytt. På Food Court i Kistagalleria finns ju faktiskt 20 restauranger med spännande utbud, och vad äter jag, gång efter annan? Jo, samma som alltid, Libanesiskt vegetariskt meze!

På en av bilderna skymtar mina nya Converse, äntligen säger jag bara! De gamla håller knappt ihop...


 
 

 Jag har sålt vårt badkar på Blocket. Ingen badar ändå aldrig i det. I stället beställde vi välvda duschdörrar med frostat glas, likadana både till den här nedre toan och till bastun uppe.

Snyggt tycker jag! Och så fräscht allt är nu då jag skrubbat bort allt kalk...



 Jag ä-l-s-k-a-r Lexington-handdukar! Så mjuka och tjocka och tätvävda... Och vackra. Så jag firade in de nya dörrarna med fyra nya sådana...



... samt lite Hemtex och annat. Nästan bara nya handdukar får hänga bredvid findörrarna :)

Det ser ut som om jag har en blomma inuti skåpet, men det är bara spegelbild från blomman på fönsterbrädan.


 

Som sagt, likadant uppe vid bastun. Här hade vi ett duschskåp förr. Hur lätt är det att hålla rent? Nä aldrig mer någon kant med silikonrand vid golvet...

Bilderna är lite "närgångna" för jag hade mitt älskade fasta 50mm objektiv på och orkade inte byta.

Bastun ska vi också göra om under hösten. Där behövs en uppfräschning efter 7 års konstanta bastande. Jag är sugen på att byta dörren mot en rökfärgad glasdörr också men vi får se...



Kvällswalken igår. Brukar gå till sjön och tillbaka. Sitta där och filosofera en stund...


Nu fick vi precis ett SMS från Jonte i USA. De har köpt en bil och är på väg mot Salt Lake City just nu. Han verkar ha det bra och leva livet, minst sagt :)

Nu: Frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar