tisdag 6 augusti 2013

Tråkig dag


Modellerande en annan dag.

Idag har det varit en trist dag. Jag har gått här hemma och plockat och donat, barnen har lekt med kompisar, jag har servat dem med mat och dricka och glass och trög hamsterbana och torkade glitterpennor och krångliga baddräkter...ja... allt det vanliga. Men det har liksom inte h-ä-n-t någonting! Jag har suttit i telefon halva dagen och pratat med både kompisar och fått lite ärenden gjorda, det är vad som hänt.

Jag älskar att ha en sådan här dag i vanliga fall, när det är stressigt omkring. Men nu är jag så galet utvilad så jag blir uttråkad för minsta lilla. Jag bara måste se till att det händer saker från och med nu!


 

 Natalies kompis Kirke har sovit över här. Hon åkte precis hem. Oliver har varit hos sin kompis Johan, och även han kom nyss hem.




Även denna mannen borde dyka upp vilken minut som helst. Han har påbörjat sensommarprojektet ny grillplats. Cirkeln är grävd, duk är på plats och gruset är beställt och planat i våg. Nu ska det muras en ny eldstad (den förra var dubbelt så stor som vi behövde pga att vi ville kunna elda bygg-skräp där men det behövs inte längre). Fasta bänkar ska byggas runt den. Få se om det blir bättre den här gången.



En av nytto-sakerna som blivit fixad idag: Bennes tack-kort är nu fixade! De räcker inte till alla tyvärr (vi hade bara 7 bilder) så alla kommer inte att få :( Inte mycket att göra åt...

Nu: Dricka kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar