torsdag 15 augusti 2013

Höstkänsla, kalas på kalas och skolsaker



Vackra gladiolusar jag fick av gästerna i tisdags!

Jag har sett på bloggar att folk tycker det har börjat bli kallt om morgnarna. Jag har undrat vad de egentligen menar, det är ju hur varmt som helst. Varmt vid 10:30-tiden ja, då vi brukar hasa oss upp och lyckas få upp altandörren :)

I morse skjutsade jag Daniel till tåget vid 6-tiden (han skulle till SSWC, en årlig nördkonferens i dagarna fyra), och brrrrr säger jag bara! Det var 11 grader varmt!!! Så nuuuu förstår jag :)

Dessutom var min plan att vända på dygnet och inte lägga mig igen efter att jag kom hem. Haha det gick ju fint, gick raka vägen tillbaka till sängen och sov till 9:30 :) Det är ju snudd på omänskligt att hasa sig upp innan nio! Kommer bli en spännande vecka nästa vecka känner jag...


 

Sedan utvecklades dagen till den vackraste! 23 grader varmt var det här. Än är det sommar, trots höstkänslor!



Efter brunch åkte vi till Kista galleria för skolstarts-shopping. Oliver och Natalie behövde en varsin rygga och pennor och sudd och pennfodral osv. Alex behövde jeans men hittade inga.

Dessutom köpte vi ett antal kalaspresenter.
 


N sorterar sina nya skolsaker... Oliver skjutsade vi direkt från Stockholm till Simons kalas. Jag hämtade honom lite sent och alla andra hade redan åkt hem, så praktiskt, för jag blev bjuden på kaffe + kalasrester :) Satt och fikade en timme med Eirin och David.

I morgon ska Natalie på kalas till samma hus, då är det Heidis tur nämligen att bjuda sitt tjejgäng på fest.

 
 

 Minns inte vad denna figur hette men det är tydligen den senaste must-have-prylen i N:s kretsar. Figurer med randiga svansar i olika färger. Natalie döpte denna till Bluetail och jag blir lika fascinerad varje gång över hur mycket engelska de två minsta kan! Typ mer än jag... inte för att det är särskilt svårt...



Två nya små kuddar i soffan,  med favoritdjuren, till Oliver (ekorre) och Natalie (kanin).



Och lite höstnytt till mamman i huset, kopparfärgade lyktor. Kopparfärgen har verkligen slagit igenom i sommar och finns i a-l-l-t just nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar