fredag 23 augusti 2013

Nu är det slut på veckan, det är dags för...



... fredagsmyyyyyys!

Med hemlagad pizza a la Daniel. Han gör alltid två plåtar. Idag var en halva med skinka och svamp, en med salami och paprika, en med tacosås och tacoköttfärs samt den sista med fetaost, soltorkad tomat, färsk tomat och vitlök. MUMS för det sistnämnda!



Och så detta obligatoriska. Ingen ville ha :) Alla var för mätta. Vi spelade lite spel i alla fall och åt typ en varsin godis.

Blir bra i bilen på väg till Stockholm i morgon.



Kanin-gos innan middagen. Alltså vi har haft så otroligt mycket mys med det här lilla djuret i sommar. O och N sitter jämt i hagen och myser och gosar.

Dags att flytta på hagen ser jag :) Det behöver göras ca var 5:e dag. Inte bara för att hon äter rent, hon gräver också hål och gångar. Tur vi inte är särskilt noga alls med gräsmattan. Den duger som den är, lite hålig och grävd och mest bara ogräs... Så länge den är någorlunda grön är jag nöjd.



Nu har dessa två lagt sig, nyduschade, och jag har intagit soffpositionen. Daniel är ute och slipar på någon bräda eller vad han nu gör :)



Efter jobbet idag var jag och Daniel iväg på lite hemliga äventyr. En liten tjej fyller 8 år om fem dagar, och hon har så specifika och exakta önskemål på presenter så vi försöker uppfylla dem till sista punkt :)

Även en mathandling light behövdes inför helgens mysfrukostar. Och se vad som fanns utanför City Gross, helt otroligt!!! Ett konstverk gjort av lingon, kantareller och blåbär. Killen som stod och sålde hade själv gjort det. Han var jätteblyg och gömde sig när jag skulle fota...

Alltså, verkligen så fint! Han har absolut känsla för färg och form, det ser man, och vilken ny grej! Jag har i alla fall aldrig sett detta förr.



Oliver och Natalie har också skapat idag, de hade dryckesfabrik här efter skolan :)

Kanske en blivande succé-smak, tvål och glitter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar