måndag 12 augusti 2013

Flashback från förr



Jättefina ungar igår! Natalie håller på och slipar på ett "stenåldersfynd", en järnbit som kom fram när vi grävde för grillplatsen.

Idag har varit en jättemysig dag! Jag har haft en mysig känsla i kroppen hela dagen, och känt att det varit precis som när jag var mammaledig (har ju varit det i sammanlagt 9 år, så någon av de dagarna :)).

På förmiddagen bakade jag två västerbottenspajer och fixade lite med tvätten. Sedan hade jag vännen Therese här på fika i ett par timmar. Jättemysigt att sitta på altanen, fika bullar och snacka! Barnen har haft en varsin kompis hela dagen. På eftermiddagen träffades jag och Daniel på stan. 

Precis som förr!

Ta dagen som den kommer, baka på förmiddagarna, ha fikabesök ofta, barnen kan ta hem kompisar från skolan, träffarna på stan med Daniel som jobbade... så var mina år som mammaledig i nötskal!

Och jag älskade det livet!

Jag älskade känslan av att ta dagen som kommer. Jag älskade att ha all tid i världen att fixa med hushållssysslorna.  Jag älskade att barnen kan ha kompisar ofta. Jag älskade att ha tid till att baka och att bjuda på hembakt. Jag älskade den spontaniteten och det sociala umgänge som man kan ha när man är hemma på dagarna!

Jag har sagt det förr: I mitt nästa liv ska jag födas i USA! Där är typ alla hemma med sina barn tills de är 15 eller så.


 

Oliver och Leo badade i timmar...


 

 ... och Natalie och Esther- ja- gjorde allt och lite till :) Mest var de nog i lekstugan...


 

Jag och min snygga man hade stämt en träff på stan. Vi fixade lite ärenden, bland annat köpte vi en ny pool. När vi köpte vår första pool för 7 år sedan, var det inte vanligt att man hade en så stor pool, och vi betalade massor för våran. Nu, vår tredje pool, köpte vi på en helt vanlig leksaksaffär och den kostade 4499 kr på höstrea! Vissa saker blir billigare med åren...

Vi vill byta våran till våren för vi måste ändå göra om under poolen. Att börja flytta och rengöra och förvara en sådan stor sak över vintern blir onödigt krångligt.
 


Grillplatsen går framåt! Nu blir det dock en paus i byggandet i minst en vecka pga att Daniel kommer åka iväg.
 


Vårtbitare är så fina! De kommer alltid fram på sensommaren.



Och så en till bild fanns i kameran :) Goda grillspett från igår. Än har vi inte tröttnat på grillat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar