torsdag 22 augusti 2013

Dagens


Dagens visdomsord!

Hemmakväll efter en mysig dag. I brist på bilder på dagens outfit (extremt sällsynta förresten :)), tänkte jag dela med mig av andra sortens Dagens i kväll:



Dagens middagTacos
Efter massa gnäll på jobbet om att man inte kan äta tacos på en torsdag (det var tacobuffé på restaurangen, jag var den ende som valde kyckling...), blev jag s.å. s.u.g.e.n på tacos på hemvägen :) Fann inte annat råd än stanna på City Gross och köpa grejer till tacos.

Dagens fiffiga: Dukningen
Dukningen är á la Natalie till sista pinal. Hon placerade skålarna efter vem som gillar vad mest, smält ost närmast Oliver, jalapenos vid Daniel, gräddfil vid mig, tomat nära sig själv osv.

Dagens smak: Sourcream and onion
Åhhh vi saknar Jonte så mycket! Är alla flyg i tid, borde han komma hem på söndag. Men en sak är bra med att han inte är hemma: Man kan köpa Sourcream and onion-chips :) Han hatar dem och kallar dem för sourcream and avlopp-chips :)



Dagens väder: Schizofrenisk
Svinkall morgon, monsunregn i tre minuter vid 8-tiden, varm sommardag, perfekt kväll. Alla årstider, förutom vinter då kanske.


Dagens äntligen: Murandet fortsätter 
...efter en paus på 10 dagar eller något sådant.

Dagens dåliga timing: Resan till jobbet
Hade jag åkt en minut senare i morse, hade jag inte hamnat bakom lastbilen som slungade iväg en jättesten som gjorde två skitstora skott i vindrutan. Bajs också! 

Dagens se-fram-emot: Grönan
På lördag ska vi till Gröna Lund för en heldags skoj. En belöning till oss alla som klarat av första veckan av vardagen med bravur!

Dagens skönaste: Alex
Alex kom precis in. Han har varit och fiskat. Han och hans kompis William cyklar ofta till en sjö (damm) här i närheten, drar upp stora fina fiskar och kastar tillbaka dem. Man får inte ta upp fisk om man inte tillhör fiskeföreningen. Men liksom, varför fiska alls i så fall ;) Fast... alla andra verkar tycka att det är fullkomligt normalt. För mig är det ungefär som att laga mat, slänga den och ta en macka. Eller köpa fin bil och börja åka buss. Eller tända lampa i ett annat rum och fortsätta sitta i mörker. Eller... Ja, ni fattar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar