söndag 31 mars 2013

En perfekt påskafton




 GLAD PÅSK
till alla mina fina läsare!




 Vi hade en helt underbar dag i går, påskafton!

Efter frukosten (min inte-så-dålig frukost ovan :)), åkte jag och Daniel och storhandlade mat. Vi använde hela frukosten till att kolla på olika alternativ till att göra något, och till slut bestämde vi oss för en natt på Victoria Tower, en familjesuite högt upp med utsikt över halva Stockholm. Efter att det var bestämt, började vi kolla vad som händer kring Kista, om det fanns något intressant man bara inte fick missa. 

Åhhhh vilken tur vi kollade, för det visade sig vara en internationell hundshow i Kistamässan över påsken, med 4000 deltagande vovvar!!! Vilket innebär en hel massa hundar på hotellet och ja- överallt. Vi- ehhh- vill inte vara där då. Vi har sovit i samma hotell förr med halva jordens hundar, den gången i Kungens Kurva. Man måste nog vara en inbiten hundmänniska för att tycka det är trevligt/fräscht/värt/ok.

Så, avboka allting, och äntligen ge sig. Skönt. Faktiskt!


 

Efter handling landade vi hemma en stund, barnen lekte, var ute och hade det allmänt bra.



 Jag kokade ägg, så Natalie fick använda ägg-målarsnurran hon fick av Cissi. Annars hade tjatet aldrig tagit slut :)


 

 Till lunch blev det grillad korv. Dock tog vi in allting för att äta, det blåste nämligen isvindar... som allt för oftast nuförtiden.

Det nya grillgallret funkade kanon! Perfekt grillade korvar med minsta besvär, we like.


 

 Alex och Oliver fyllde på trädet med lite fler fjädrar. 

Vi har av någon anledning alltid kört finsk påsk, alltså godis först på påskdagen. Så inget godis fick barnen på hela dagen igår, stackarna :)



 Inomhus fyllde jag på med pärlhönsfjädrar. Jättevackra! Syns dock inte så bra...
 

 

Alex behövde nya fotbollar, eftersom alla hans bollar mer eller mindre förstördes i förra sommarens regnande. Så jag och han åkte på en sportaffärsturne :) Utöver bollarna, hittade vi även en del annat på Stadium: Skidor, bindningar, pjäxor, stavar och slalomglasögon till honom, skidor och bindningar till Oliver och stavar till moi. Fullpott skulle man kunna säga :)


 

Trots att det knappt går att tro att det snart är april, hittade jag och Alex de första tussilagon i vår backe i går. Underbart! Att hitta vårens första tussilagon har alltid varit en stor grej för mig. Det är som ett löfte om att det faktiskt kommer komma liv även i år... Sommarens genrep, liksom.


 

 Inte bara en ny matta, utan även nya gardiner till vardagsrummet fixade jag. Skira vita linnegardiner, perfekt till sommaren då man inte vill täcka fönstren mer än nödvändigt. Till hösten tänkte jag byta till något mörkare. Jag tänker mig kanske fodrade sammetsgardiner, men vi får se var det landar. Tycker det är lyxigt med tunga, fodrade, lite glansiga sammetsgardiner. Enfärgade så klart, mönsterfobi som jag har. Fast fodret kanske kan få vara randigt...

Nåväl, jag har hela sommaren på mig att fundera!



 Till kvällsmat hämtade vi pizza (kombinerat med övningskörning). Visste faktiskt inte att vår pizzeria hade pannpizza! Supergott var det i vilket fall.



Och så gjorde jag till slut påskpåsarna! 5 stycken blev det, Jonte och Benne fick också en varsin :) Såååå klart! 

Vid 23-tiden, när jag skulle lägga mig, smög jag in till allas rum för att lägga påsarna under sängen. Benne och Alex, som så klart inte sov, tyckte det var jättekul med en mammakanin som skuttade in i rummet med två fingrar som öron, hahahaha! Jag själv tyckte jag var hur rolig som helst så klart :) Men Jonte, haha, hans korta och koncisa kommentar var "sjukt pinsamt" :) Inte lätt att vara 20 år och ha en mamma som tycker man är högst 10 år :)


 
 
 

Ingen av oss kommer avlida av godisbrist idag i alla fall :)

Vi har nyss avslutat frukosten och chillar i sofforna. Barnen har redan ätit så mycket godis så de vill inte ha mer, och vi ligger inte så långt efter vi heller.

 Och för intresseklubben kan jag meddela att jag vaknade 05:45, vad annars, men det bästa är att klockan då plötsligt var närmare sju :) Tack sommartid, du gjorde att mitt sovande plötsligt låter mycket mer normalt :)

Nu ska vi äta lite mer godis här, och dricka lite mer kaffe, och göra lite mer ingenting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar