fredag 29 mars 2013

Långfredag

Ja vi har tjuvstartat med godis idag :) Jag älskar älskar Anthon Bergs mandelägg, och årets nyhet med lakrits var inte sämre precis...

Verkligen fyndiga och originella rubriker jag improviserat fram, både i går och idag :)

Idag har inte hänt särskilt mycket alls. Vi har mest varit. Inte ens en promenad fick vi till, men det kommer fler dagar...



 Finaste, hon valde kläderna själv idag och det blev passande helsvart långfredagsoutfit :)

Såååå fin!



 Finskt påskgräs "rairuoho" på tillväxt. Traditionsenligt kommer det vara som finast efter påsk, så var det alltid hemma hos oss också när jag var liten :)

Man dekorerar gräset med kycklingar och ägg. Om man vill, alltså. Jag vill inte :) Tycker det är finast som det är.


 
 
En ny matta!

 Jag har haft en matt-rulle i tvättstugan i en vecka men inte orkat öppna den. Förrän nu då.

För ett par månader sedan hade vi besök, och en tekopp vältes på vår vita ryamatta. Jag hade varken lust att börja tvätta en vardagsrumsmatta (gjorde det en gång och det tog typ en månad att få den torr), lämna den på kemtvätt (också gjort, och hade kunnat köpa en helt ny matta för samma pris), eller leva med en fläckig matta. Så jag beställde en ny matta helt enkelt.

Det blev en mörkbrun ryamatta med kort lugg. Först kändes den väldigt mörk, men jag tror nog att jag gillar den ändå. Det är mer allt omkring mattan som är... kanske inte fel precis, men lite... lamt.

Vardagsrummet är det rum som jag är minst nöjd med i hela huset. Dags att ändra på det? Jag har en del idéer men får nog ta lite åt gången...



Två kuddar blev det också. Två likadana. Kuddoman som man är, har man väl aldrig för många kuddar :)




Nu ska jag packa påskpåsar till barnen! Den finska påskharen brukar hitta till oss varje år. Den kommer inte med papp-ägg fyllda med godis utan med påsar fyllda med chokladägg, typ Kinder. Jag tänkte den haren kunde få hitta till oss även i år!

Vår lilla Laila fick idag en gullig Lindth-mjukiskanin, fylld med chokladägg, av oss. Hon blev överlycklig! Och Natalie blev över-avis, hon ville ha en likadan kanin! Fast, vad hon inte vet är, att hon kommer att få en sådan, för jag köpte två :)


Oh no så sent det blev! Jag får nog göra påsarna i morgon kanske? Jag och Daniel har suttit i en timme och kollar runt vad man skulle kunna göra för kul nu i dagarna, typ sova över på hotell eller åka på kryssning. Alla alternativ har något som inte passar :) Vi är rätt kräsna, men det beror på att vi gjort typ allt man kan göra. Ingenting känns nytt och spännande.

Nu fick vi ta en paus för Alex skulle hämtas hem från Jeppe...  Få se om vi orkar fortsätta letandet i kväll?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar