söndag 24 mars 2013

Tiden och antalet tecken i rubriken...



 ... är två av sakerna som inte riktigt räcker till :)

Egentligen skulle jag bloggat i går och egentligen skulle rubriken varit:

"Familjemys och stadslördag och ny iPad mini och lite andra prylar och så även lite Earth Hour"


 
 
 

 Fredagskvällens godismys blev bättre än förväntat eftersom Jonte och Benne stannade hemma hela kvällen. Det är sällan vi lyckas samla hela familjen för något, förutom middagar då.

Vi hade så mysigt, och det är typ höjden av lycka för mig när alla är med! Benne ser alltid sur ut på bilderna men det beror på att han verkligen hatar att bli fotad. Annars är även han väldigt trevligt sällskap, sedan ca ett halvår tillbaka, då tonårstrotsen äntligen började släppa greppet...

Det finaste med dessa två största är helt klart deras enorma kärlek till och fina kontakt med sina småsyskon!


 
 

 I går hade vi en seg morgon. Som alltid. Sedan blev vi alla sugna på en stadstur. Vi behövde handla mat + en whiteboardtavla, men hittade även ett och annat halv-oplanerat :) Alla fick en varsin leksak kan man säga!



 Daniel, alltså, hahahaha! Jag visste att han inte kommer kunna låta bli att köpa en iPad Mini. Det var bara en tidsfråga, eller han hoppades väl kunna komma på någon bra anledning. Men han kom inte på någon, så han köpte en utan anledning i stället :)



Det är alltså en helt vanlig iPad, bara i ett mindre format...



... och vi hade ju ett par stycken sedan innan. Men tja, det fanns plats för en till så det är lugnt.



Jag behövde verkligen svarta stövlar. Har behövt länge men jag har ju så svårt att hitta skor jag gillar. Jag vet vad jag vill ha men ännu mer vad jag inte vill ha. Jag ville att de skulle vara i bra kvalitet, absolut läder även invändigt. Helt raka och släta, alltså inte så där rynkiga i skaftet som alla stövlar är nuförtiden. Rak klack, inte sån där avsmalnande överdrivet damig. Och så där lagomt medelhöga och tillräckligt smala i skaftet.

Dessa stövlar är perfekta på alla sätt förutom att de är lite för vida upptill. Men jag kan leva med det, till förmån för den lyxiga guldkanten längst ner :) Den var verkligen det som gjorde Det! Något som knappt syns men som man vet finns där.

Klassiskt eleganta och lite lyxiga svarta skinnstövlar, check :)



Oliver och Natalie fick en varsin ny Skylanders för det var ju också något som vi inte riktigt hade sedan innan :) Det finns helt klart produkter som är gjorda med tanke på sådana som vi, samlare... Som inte riktigt kan ge sig innan samlingen är komplett :)




 20:30 - 21:30 var det ju Earth Hour. Vi tände 30 stearinljus, dukade fram mysfika och satt och pratade om energi och miljö och sånt, haha! Egentligen bryr jag mig inte särskilt mycket om sånt men det är ändå en trevlig återkommande tradition. Vi gör alltid samma sak, och sånt älskar ju vi: Först bastu, sedan fika, och då ska det finnas...



... Karelska Piroger med ägg-smör (jag fick åka till Ica bara för att handla pirogerna så där rök den energisparningen :))...


 

... och lite kakor. Så har det alltid varit :)


 
 
 
 
 

Nybastade små (+ Alex :)) orkade bra trots att det blev sent.

Barnen lade sig 21:15, och vi gick runt och undrade var man gjorde förr i tiden, utan el liksom, satt man verkligen och knypplade i stearinljusets sken kvällarna i ända? 

Nä, vi hittade inte på något alls så vi la oss och skulle bara vila en liten stund tills man fick tända lampor igen. Så klart somnade vi och vaknade inte förrän mitt i natten, haha och suck...

Så därför inget bloggande i går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar