onsdag 13 mars 2013

Att ha en bil igen


Jag och Daniel var nyss till Kvantum för att handla frukt, maskindiskmedel och kompostpåsar :) För intresseklubben, alltså...


Idag fick jag hämta ut bilen, hurra! Något på verkstaden hade kostat mer än förväntat så papperna hade inte hunnit komma tillbaka från försäkringsbolaget. Det innebar att jag inte fick betala, buhu! Haha, fast tyvärr innebär det inte att jag slipper betala, tvärtom ska jag dit i morgon en gång till bara för det...

Det kommer kosta den nätta självrisken på 6900 kr + den fulla tank bensin jag tryckte i. Samt lite annat. Så har ni någon gång 8000 kronor för mycket som ni verkligen verkligen inte lyckas placera på något sätt, har jag en idé: Tanka en hel tank bensin i en dieselbil! Smart tänkt va?

Suck! Jag är rätt sur för det men Daniel tycker att det inte gör särskilt mycket för "vi har ju pengarna", haha! Så om ni undrar varför vi aldrig kommer bli rika, är det typ därför. Om jag är usel på att hålla i pengar, är Daniel snäppet värre :) Om man bara "har pengarna", gör det inget vad man gör med dem :)

För mig känns det mera som att de hellre hade fått ligga kvar på sparkontot, typ. Fast jag kan ändå inte låta bli att älska att han är så som han är. Snålhet och girighet och "räkna hem varje krona" ligger vääääldigt högt på min "att ha svårt med"-lista!!! Dessutom har vi så vi klarar oss samt allt vi behöver och någonsin kan önska oss, utan att lägga energi på att vakta varje öre.



Bara för att inlägg utan bilder inte är särskilt fancy, fotade jag även vad som fanns i paketet jag hämtade ut samtidigt som vi handlade: En jättefin resväska i högsta kvalitet! Fjäderlätt, snygg, välgjord och lyxig! Me like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar