onsdag 6 mars 2013

Mittiveckan


Jonte jobbar ju i Stockholm och där är det ju lite si och så med parkering. Mer regel än undantag med p-böter. Nu har hans arbetsgivare ett avtal med EasyPark och han får då stå gratis på vissa platser. Fast det hjälpte inte, han fick böter ändå för de hade missat dekalen. Så ja- nu har han sett till att det inte händer fler gånger, hahahaha!

Mittiveckandag redan! Helt galet. Och i morgon är det "fredag i morgon" :)

Jag tycker ju om mitt jobb och trivs som regel väldigt bra. Fast de senaste dagarna har jag gillat jobbet extra extra mycket, vet inte riktigt varför men det är bara så härligt roligt att få jobba med något man gillar. Nya utmaningar. Trevliga folk. Skratt och skoj. Bra stämning.

Att det är ljust igen hela dagarna gör ju sitt, så klart. Fast jag blir extra trött av allt sol-ljus. Hoppas hoppas jag inte blir så där vårdeppig bara, förra våren var ingen hit men å andra sidan har jag ju inte klarat vintern något vidare i år så det kanske har vänt. Ändrats liksom.

Att man ska vara så känslig.



IKEA är ju bara för roliga! Man kan köpa en affisch där man kan hänga sin helt vanliga väggklocka högst upp så det ser ut som... Ja, förresten, ni ser ju faktiskt själva :)

Himla kul med kreativa folk, och IKEA har sannerligen lyckats att anställa ett gäng sådana!


Jag och Lill-Pärlan har just gjort klart hennes läxa, att rita av hela familjens fötter och räkna arean på dem. Väldigt avancerat för att bara gå i ettan tycker jag, även om det nu handlade om att räkna på rutor på ett rutat papper! Å andra sidan har väl inte alla i hennes klass lika många stora fötter i familjen heller, så hon kanske hade svåraste läxan av alla?

Nu är det strax läggdags för de små och en myskväll för mig och Daniel står på schemat! Det behövs extra mycket just i kväll känner jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar