torsdag 7 mars 2013

Torsdagslyx!

Fredagsblommorna köptes redan på torsdag denna vecka. Busigt värre :)

 Idag var jag en MPM = Mycket Populär Mama.

Efter lasagnen, allas favorit, sa jag att det ska bli efterrätt om en halvtimme. Och så fixade jag till- vad annars än- den klassiska "sommarfredagsmysefterrätten"...


 
 

 ...GINO!!!

 Jag hittade en hel låda, 1 kg, jordgubbar på City Gross för ynka 29:90, och det var det som gav mig idéen. Jag gjorde en väldigt klassisk variant med färska jordgubbar, färsk ananas, kiwi och blåa vindruvor. Och så drivor med riven vitchoklad på så klart. Till det Gammeldags vanilj.

Sugen på att prova en annan variant som jag såg någonstans för ett tag sedan, med fryst mango, frysta hallon och apelsin! Låter inte alls så illa det heller...

Oh no så det kliar på läpparna och tungan och halsen just nu förresten, någon som är allergisk/känslig mot kiwi kanske...?


 

Så vackra blommor jag har att titta på just nu! Påminner väldigt mycket om "The Fairy"-rosorna som vi har i rabatten på sensommaren... Åhhhh längtar!



 Eftersom det är typ nya istiden utomhus (våren är försenad i hela landet, den brukar ha krupit upp en bra bit vid det här laget men nu är det knappt vår i södraste Skåne ens...), får man ge vårlängtan lite konstgjord andning i form av kvistar inomhus! Jag tog in liten bit av en björk för ca 10 dagar sedan, och nu är det så här vackert! 

Får bara slänga ut kvistarna innan de börjar sprida pollen. Men ett par dagar till borde det vara grönt tror jag...

Får leta fram ett vildäppelträd och sno några kvistar från, på dem kan man till och med få blommor har jag för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar