söndag 3 mars 2013

Helgen som gått

Ser inte klok ut någonstans, haha!

Godkväll i stugorna!

Vi har haft en jättebra men inte alls särskilt webbig helg. Har knappt öppnat datorn under helgen...



I går morse åkte jag till IKEA för att byta konsollerna, äntligen, och köpa lite nya korgar, boxar och förvaring till badrummet (vilka praktiska plexiglasburkar det finns, Godmorgon heter serien tror jag! Suveräna! Dem ska jag köpa fler av...).

Daniel satte upp hyllan, och jag blev nöjdare än nöjdast med resultatet! Blev mycket bättre än jag förväntat mig, nätt men ändå rejält på samma gång. Och stringhylla är ju hur hett som helst just nu...



Allt får plats på ett helt annat sätt! Förut fick allt plats i det vita skåpet, och den är liksom lika full fortfarande, men skillnaden är att det går att hitta sakerna.

Jag passade på att organisera om var endaste burk och korg, så nu finns en burk för varje sak och ordning och reda överallt! Passade även på att slänga en massa saker som bara tar plats men aldrig används...

Ett välbehövligt och roligt litet projekt!



Oliver var hos Leo, och Natalie hade sin kompis Kirke här hemma. De två tränade till Wild Kids, för de ska söka till tävlingen nämligen, bara de nu fyller 10 år först :) Verkligen dags att ligga i hårdträning nu alltså :) Underbara!



Annat vi gjorde var att storhandla, tvätta, städa huset, laga mat så klart, övningsköra, skjutsa och hämta på innebandymatch samt vara och titta på matchen (Daniel).

På kvällen bastade vi, och fikade den här nyttiga kvällsmaten: En varsin wienersemla!



Söndagsmiddagen var Daniels helt underbara thaikyckling, med jordnötssås med massa röd curry i! Vi kommer nog aldrig ledsna på den här rätten!


Världens gulligaste Elsa kan pyssla hur länge som helst!

Och nu på eftermiddagen/kvällen har vi haft en massa familjer på fika/lekbesök, närmare bestämt 14 stycken! Inte 14 familjer men 14 personer :) Fullt hus i vilket fall...

Konceptet var det gamla beprövade, lekande barn, massa gott fika, massa skratt och så en gnutta lite mer allvarligt snack. A-G, kloka underbara A-G, var här och svarade en massa kloka saker igen på mina funderingar om dittan och dattan. Love u!

Sedan att det gick lite vilt till med alla barnen, att jag har en matta att tvätta och ett helt hus att skura och plocka, det är sånt man får på köpet. Och då är det väl tur jag är ledig hela dagen i morgon :) 

Barnen hade lika roligt som vi, med en massa kompisar på en och samma gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar