söndag 10 mars 2013

En vårvinterlördag




 


 Soliga bilder från en solig dag i går! Lika o-soligt som det var för ett par veckor sedan, lika soligt är det nu. Solen skiner ju i princip non-stop mellan 6-18, varje dag!

Jag skulle bloggat i går, men blev sååå seeeeg efter bastun så jag somnade i fåtöljen i stället :)

Vi hade en lugn morgon, med färskpressad apelsinjuice och lång frukost. Precis som idag :) Vi har nyss avslutat frukosten, jag har hjälpt Pärlan att delta i en tävling i senaste Bamse, och nu ska jag bara blogga lite innan jag & D ska gå en långpromenad i solen.

Istiden håller i sig, och verkar som om det inte går över de närmaste veckorna heller. Fast- det är ändå rätt OK för på dagen blir det ju alltid varmt. Det är inte kyla dygnet runt och i veckor, liksom. På morgnarna, när man vaknar, är golven så där underbart ångande varma för natten varit så kall, och så är det ändå takdropp på dagen. Perfekt ju! Och jag vill aldrig mer bo i ett hus utan golvvärme...

 Tulpanerna ovan (föreläsningsblommor Daniel fått), luktar honung, så starkt så hela huset luktar. Fattar inte vad det är för en sort, har aldrig träffat på den förr i alla fall.






 Årets första grillning! Och lunch ute i solen. Roslagsgrill och fiskkakor, och marschmallows till efterrätt...



Storhandling i går i vanlig ordning. Länge sedan vi köpte detta bröd, men oh my så gott det är!!! Världens godaste bröd, tror jag faktiskt!

Finns nog på varje ICA och REKOMMENDERAS!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar