tisdag 23 oktober 2012

Varder ljus!


"En kväll utan stearinljus är som en iPad utan appar" *

* Ett gammalt indianordspråk


Hej tisdagskväll!

Jag sitter hemma i det tysta huset och njuter av stearinljusen och kaffe. De små sover och Alex är med Jeppe och kollar på någon match i Fyrishov. Vet inte om han blir skjutsad ända hem, misstänker starkt att det snart blir hämtning från Statoil.


Daniel är i Malmö och kommer hem sent i morgon kväll. När jag ringde honom på väg hem från jobbet, satt han och chillade på Starbucks!!! Alltså finns det Starbucks i Malmö? Fuskigt... Älskar Starbucks!


 
När jag och Daniel var i London i våras, fikade vi på Starbucks tre gånger om dagen, haha! Och inte bara för deras öppna wifi utan även för att testa igenom hela menyn :)

De små espressokopparna kommer därifrån. Hade gärna köpt de stora kaffemuggarna också, men det hade de inte till salu i London vad jag kunde se. Däremot hittade jag såna på nätet och beställde ett gäng till Jonatan som studentpresent.



Min lilla Oliver börjar bli så stor! Plötsligt tyckte han att stjärnlampan ovanför sängen var barnslig och ville ha en "riktig lampa", snyft :) 

Han var i alla fall väldigt nöjd med lampan jag sedan valde och tycker den ser ut som en fullmåne.



Dessa fina böcker har rotats fram under veckan! Det är väldigt bra att barnen har läsläxa, för då finns det anledning till att upptäcka en massa böcker man annars kanske skulle missat. Böcker är inte (heller) en bristvara hos oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar