måndag 15 oktober 2012

Höstenergi!

Liten vid frukost, ALLTID lika glad!

 Jag hade inga direkta planer för dagen, eller jag hade tre alternativ. Ringa Cissi som var ledig och ville hitta på något (stöp på att jag inte orkade duscha :)), åka till stan för att kolla på vinterjackor till Oliver och Alex (orkade inte utan bil, jag är verkligen ingen bussåkare) eller städa stora badrummet + bastun uppe. Det slutade med det sistnämnda.

Jag storstädar inte ofta men när jag väl gör det, så finns det ingen hejd! Höll på mer eller mindre hela dagen med det stackars badrummet, skrubbade och skurade och torkade och polerade :) Det var inte för onödan ska jag säga! Inte kommer jag bli nominerad för Stora Miljöpriset för min insats, men sååå gott det luktar i ett badrum och bastu efter att Klorin, Jiff och Kalkosan har fått gjort sitt :) Och så kan det ju alltid vara bra att ha ett absolut sterilt utrymme i sitt hus, ifall man får för sig att till exempel göra en hjärnoperation en eftermiddag :)



Det syns ju inte på bilden hur fruktansvärt rent det är, men ni får fantisera.

Jag har en plan på lite mer storstäd, men får nog invänta fler måndagar. Daniel ska vara borta två dagar denna vecka, och att jobba på dagarna samt klara av kvällarna ensam räcker som program!
 


Jag och Natalie har gjort ett pyssel idag: Vi laminerade in en massa höstlöv vi plockade och pressade igår. Sedan lade vi löv under ett papper, färgade med en krita, klippte ut och laminerade även dem. Se så höstfint hennes träd blev!


 

 En som är väääldigt glad och stolt över sitt träd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar