torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag


Hittade en väldigt vacker och annorlunda bild på bullbak i mitt inspirationsgalleri!


Idag är det kanelbullens dag! Vi har inte ätit några bullar hemma men en liten en fick jag på jobbet i alla fall.

Vi hade en plan för kvällen. Vi hade tänkt att börja med en ny vana, städdag på torsdagar, så man inte alltid har det hängande över sig på helgen. Men det var bara det att Alex träning blev hux flux framflyttad en halvtimme och Daniel som skulle plockat med han vid 18-tiden fick vänta till 18:30 i Knivsta. Innan de var hemma och hade ätit, var klockan hur mycket som helst. Och jag känner att matlagning, tvätt och läxor räcker för min del för i kväll. Nu ska barnen i säng och sedan vill jag bara vara.

Jag fattar inte vad vi gör för fel när vi inte hinner med något mer än det absolut nödvändigaste under veckorna! Vissa verkar ha hur mycket tid som helst på kvällarna, liksom. Det är träning och aktiviteter och träffa kompisar och fixa trädgård...  Hos oss händer det som man inte kan leva utan, ingenting annat. Ändå jobbar jag 75%. Helt otroligt!


Fina Lotuslyktor köptes på båten.

Inte är det heller så att vi sover halva dagen, precis! Så här tidigt stiger jag upp. Varje vardagsmorgon. 5:45 för att vara exakt. Det första jag gör, är att tända stearinljus. Sedan kokar jag kaffe, en full kanna, så Jonte får fylla sin termos till jobbet och vi får en varsin kopp.

Under helgen vi var borta, hade morgnarna ändrats och blivit så här mörka. Hejdå fina soluppgångar till frukosten, vi ses om ett halvår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar