torsdag 18 oktober 2012

TGIT :)


Fint nytt höstligt ljusfat! Hade egentligen tänkt mig kastanjer omkring ljusen, men då måste man ju först plocka kastanjerna :) Så länge funkar det med kaffebönor, och den goda lukten får man på köpet!

 Thank Gud It's Thursday! Det betyder fredag och helg inom räckhåll... Jag har varit vaken alldeles för sent varje kväll, och när det sammanfaller med Natalies vandra-till-vår-säng-mitt-i-natten-period, så är man som en urvriden trasa inom kort. Det märks att man inte är 20 år längre om man säger så :)

Något annat som är skönt är att Daniel kommer hem i kväll! Förutom att det är trevligt att ha honom här, så är det också vääääldigt jobbigt att vara ensamstående heltidsarbetande mor med fem barn! Alltså jag jobbar ju 75% men eftersom jag är ledig på måndagar, så blir ju de andra dagarna på heltid (och oftast lite till).

Det är läxor som ska göras (de två minsta behöver övervakning i princip hela tiden så klart), det är arbetsscheman som ska studeras och kommenteras, det är lertäckta skor som ska skrubbas, disk ska bytas i maskin, tvätt ska vikas, gympapåsar ska fyllas och tömmas, frukt ska fixas, nerkissade kläder ska fixas och nytt ombyte ska packas i ryggan, biblioteksböcker ska hittas, det ska duschas och tänder ska borstas osv osv osv... Jobb för två vuxna helt enkelt!



 Eftersom det dessutom behövdes handlas mat idag, ingen storhandling utan vanlig mitt-i veckan-påfyllning med 6 kassar mat, bjöd jag på denna delikata rätt på min matdag: Fryspizza :)


 

 På lunchen var jag till IKEA, bara för att göra något kul och för att jag måste passa på de gånger jag har bilen. Där var det full jul så klart! Kollade runt lite men till och med för en julälskare som jag känns det liiiite tidigt än :) Det var ju typ förra veckan som de fortfarande sålde jordgubbar utanför IKEA :)

Visserligen hade julen kommit till CityGross med, men den var i alla fall utspädd med lite halloweensaker!

Alltså jag kan förstå att man kanske blir sugen på att handla ett nytt julljusstake eller så, men seriöst, varför skulle man handla julservetter nu? Tänker man att de kan ta slut eller? 

Den här veckan har ju varit så varm också, så det känns närmare till sommaren som gått än till jul. Fortfarande för en timme sedan när jag åkte till Statoil en sväng (för att jag så klart glömde bort att handla Olivers fredagsmys, trots att han skickade så jättegulligt SMS för att påminna mig), så var det 12 grader varmt enligt biltermometern! Helt enligt min smak!!! Det gör mig ingenting att det är mörkt och regnigt så länge det inte är isande kallt!
 


Dagens IKEAhandling, helt enligt reglerna: stearinljus, en liten lampa, en vas, presentpapper (från julavdelningen, haha, där ser man :)), påsklämmor, ramar, klädrullar, galgar, zip-påsar :) Dvs alla obligatoriska måsten prickade :)

Nu ska jag betala en räkning, sanden+gruset+arbetet till vår granne Henkes företag! Sen ska jag chilla en stund innan dusch+säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar