lördag 27 oktober 2012

Lördag + ledigt = sant

Morgonchill i vårt hus! Den eviga iPaden är förstås framme, och så en tös med en ny loppa som hon själv skrivit uppgifterna på, och ändå tar det en stund att stava igenom vad det står där :) På de flesta står det saker som "Köp en riktig kanin till mig", "Ge mig godis", eller "låt som en fladdermus" :)




Skööööönt med lite ledighet!

Barnen har höstlov hela nästa vecka, och som vanligt, tar jag och Daniel en varsin dag ledigt. Jag, som dessutom är ledig på måndagar, tog semester på tisdag. Skönt med en liten minisemester på fyra dagar!

På torsdag ska barnen och Daniel till Gamex, den årliga spelmässan, och Daniel har sytt kostymer till barnen i flera veckor :) De kommer att göra succé, precis som förra året! Och jag är mest bara glad över att slippa spelmässan :)



I går kväll skulle jag och Daniel laga mat tillsammans, men varken Alex, Benne eller Jonte var hemma och vi var sega som vanligt, så det slutade med att vi packade de små i bilen och åkte till Knivsta för att äta thaimat. Så skönt, och så gott!

Jonte och Benne har haft en kompis, Johannes, här sedan onsdags, så de hittar på roliga grejer på löpande band. Alex hade först en vanlig innebandyträning, och efteråt var hela laget hembjudna till en av tränarna, för att käka pizza och kolla på videon Daniel gjort om träningsmatchen.



Jag var nyss och skjutsade Alex till matchen de skulle spela (denna innebandy alltså, den ger mig gråa hår!!!), och passade på att handla mat på samma gång. Äntligen hittade jag saffrans-risifruttin! Den har alltid varit slut när jag kommit ihåg att kolla efter den.

Alltså detta måste ni prova! Heeeeelt galet gott! Smakar väldigt likt gotländsk saffranspannkaka med salmbärssylt som också är ljuvligt gott. Jag tog det som efterrätt varje gång, när jag och Daniel var på Gottland i fyra dagar, för flera år sedan.

P.S. Jag åt upp båda två. D.S.



Natalie och Esther precis just nu, delar upp lördagsgodiset mellan sig. Natalie hade precis kommit från badet när Esther kom och hon hade bara trosor på sig, så hon passade förstås på att välja lika kläder som Esther :) Dessutom har de likadana jackor och skor. Tjejer alltså :)

Nu säger Daniel att maten är klar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar