onsdag 10 oktober 2012

Safety, security, fina filmer, coola bilar och en hög med sand!

I går kom detta efterlängtade paket: 5 fyratimmars VHS-band överspelat på CD-skiva! Vi har kollat lite och det finns verkligen galet mycket guldkorn! Ska kolla igenom alla under de närmaste kvällarna. Kvalitén är oväntat bra (det sägs ju att VHS-band förstörs massor på 20 år men jag ser ingen skillnad) och kostnaden för 5 kassetter blev 974 kronor med frakt.

Hej i kvällen!

Idag har varit en händelserik dag! På jobbet gick jag en (obligatorisk) tre timmars teoretisk utbildning om säkerhet (safety+security) och brandsäkerhet.

Utbildningen var verkligen jättebra! Man fick lära sig en massa intressant som jag faktiskt inte visste innan, och han som höll kursen var så himla rolig så jag och Tiina skrattade mest hela tiden! Bland annat hade han en skön syn på människors (mentala?) hälsa: "Det finns inga friska människor, bara dåligt undersökta". Hahahaha!


Daniel kom och hämtade mig från jobbet vid fyra. Vi skulle iväg och kolla på bilar. 

Vi har ju haft en bil för lite sedan Jonte krockade Forden i somras. Det är skälet till att jag åker buss till och från jobbet, för första gången på 20 år. Daniel behöver bilen då han jobbar i Stockholm, och Jonte har ju sin egen Chrysler. Och kvar blir jag :) Fast vi kommer sälja bort den andra bilen direkt, så buss får jag ändå åka, ända till nyår ungefär är det tänkt.

Vi var till tre-fyra olika bilhallar och provkörde en bil + kollade på 50 till. Alltså det är rätt svårt! Daniel har kollat på nätet en del innan, så vi har någorlunda koll på vad vi är ute efter, men när man väl står där... Först vill vi köpa bilen vi tittar på på fläcken och så blir vi mer och mer osäkra... Vi blev (nog) mest kära i en sån här:


...Volvo S60 D3 Momentum, just i den här färgen och allt!

Inte alls vad som var tanken från början, och bara att få in Daniel i Volvohallen var rätt duktigt gjort :) Men nu är det han som mest vill ha denna bil.

Jaja, vi får väl se var det landar! Det är ju inte helt billigt att köpa en bil så det tål att tänkas på. Vi fick i vilket fall god mat på MAX efteråt.


När vi kom hem, hade vi ett snyggt litet berg av grus vid carporten som väntade! Vår granne vi beställt grus av till under studsmattan, hade helt enkelt tippat allt där, för han rymdes tydligen inte förbi med sin lastare. Suck! Det kommer vara ett slit att kuska allt på plats med skottkärra! När man äntligen hade en lite lugnare lördag i sikte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar